Categories:

Ar tikrai SEO mirė?

Optimizavimo paieškos sistemoms rinkoje dirbu jau nuo 2002, taiga šiais metais dešimt metų, kai pirmą kartą susipažnau su terminais SEO, linkbuilding, PageRank, Backlink, indeksavimas, Google botas, SERP ir kitais. Per tuos dešimt metų SEO buvo marinamas ne vieną kartą. Kaskart išleidus naujus atnaujinimus, paieškos optimizavimo specialistai klykė lyg pjaunami – viskas, SEO mirė! Nebeturėsim darbo! Žlugo mūsų karalystė…

Šiais metais Google išleido gana daug atnaujinimų, po kurių pasigirsta tie šauksmai klyksmai. Dabar net lietuviška žiniasklaida tuos verksmus sėkmingai skleidžia (Balsas.lt straipsnis), nusižiūrėję nuo tokių žiniasklaidos autoritetų, kaip Forbes. Ir žmonės tiki… Tiki tie, kurie apie SEO nelabai daug išmano, nelabai žino, kas tai yra.

SEO NEMIRĖ ir nemirs tol, kol egzistuos paieška internete.

SEO yra Search Engine Optimization – svetainių optimizavimas paieškos sistemoms. Optimizavimas yra pritaikymas tam tikriems Paieškos keliamiems reikalavimams. Jie yra fundamentalūs ir paprasti:

  • Tvarkingas ir taisyklingas (validus) kodas.
  • Greitas puslapio užsikrovimas, kuo mažiau trečių šalių įskiepių, kurie stabdo puslapio krovimąsi.
  • Kokybiškas ir be klaidų parašytas turinys su iliustracijomis ir video turi būti naudingas lankytojui, o ne paieškos sistemos robotukui.
  • Natūraliai plintančios nuorodos iš susijusių puslapių ir straipsnių.
  • Naujas reikalavimas. Turiniu turi dalintis žmonės savo socialiniuose tinkluose, apie jį kalbėti, vertinti.

Šie reikalavimai buvo ir prieš dešimt metų (išskyrus paskutinį). Pasikeitė jų įvertinimo principai. Turinys visada buvo karalius, toks ir išliks.

Norint užtikrinti, kad šie principai būtų įgyvendinami, reikalingas svetainės optimizavimas Paieškai. Štai čia ir ateina SEO specialistų armija, pasiruošusi padėti milijonams puslapių visame pasaulyje. Jų paslaugų reikės tol, kol Paieška veiks. Jos gali keisti principus. Tuo geriau SEO specialistams – jie turės pritaikyti senas svetaines naujiems reikalavimams. Dėl to jie VISADA turės darbo, klientai visada norės sutvarkyti savo puslapius taip, kad jie būtų kuo aukščiau paieškoje, nes supermamos užkniso juodai… 🙂

Jei sako ekspertai, kad mirė, tai reiškia kažkas tikrai mirė… Iš tikrųjų WEBSPAMAS mirė!

Gal dar ne iki galo mirė, nes paskutiniai Google Penguin atnaujinimai įtakojo tik kokius 5-10% angliškų paieškų ir dar truputį… lenkiškų. Pristatome naują subjektą, kuris iš tikrųjų bus marinamas dar ilgai. Bet kokie pasakymai, kad SEO mirė, turės būti paaiškinti, kad iš tiesų mirė WEBSPAMas.

WEBSPAM yra naujas Google įvestas terminas apibūdinantis ne elektroniniu paštu siunčiamus brukalus, bet šiukšles internete. Tai kažkokios programos sugeneruoti tekstai su raktinių žodžių kratiniu, tinklaraščių komentarų šiukšlinimas automatiškai rašant komentarus, forumų šiukšlinimas, įvairūs įrankiai, kurie sugeba sugeneruoti 5 puslapius su daugybe informacijos vos tik įvedus interneto puslapio adresą. Tai nauja brukalų rūšis, su kuria kariauja Google. SEO specialistai iki šiol sėkmingai naudojosi šiomis priemonėmis, tad jas „užlenkus“, jiems staiga pagailo savo įdėto laiko, triūso ir rizikingų sprendimų, kurie atnešė tik žalos jiems patiems ir jų klientams. Kur tu čia nebliausi kruvinom ašarom, kai tavo trijų metų darbas žlunga?..

Taigi, SEO gyvuoja toliau ir gyvuos, o jos juodoji pusė WEBSPAMas bus ir toliau žiauriai marinamas. Bus ir nekaltų aukų, kol Google robotas nesupras, apie ką iš tikrųjų yra tekstas. Kai išgirsite sakant „SEO mirė“, prisiminkite, kiek kartų per metus yra išpranašaujama pasaulio pabaiga. O netikri pranašai kartais ir labai plačias mases pasiekia…

One thought on “Ar tikrai SEO mirė?

  1. Mariau, aš labiau pakomentuosiu Forbes straipsnį.
    Pažiūrėkite į nuorodas Forbes straipsnyje. 4 stiprios nuorodos iš Forbes eina į kitas įmones (keista, kad Facebook negavo nuorodos; tikriausiai jie nėra šio straipsnio autoriaus SEO klientai). Niekam neįdomu, kodėl Dell, Hubspot, SnappConner PR nuorodas ne į Forbes vidinius įmonių puslapius kaip pvz. forbes(dot)com/companies/dell/, o tiesiai į svetaines?

    Straipsnio autorius gėdingai rašo, kad SEO mirė. Optimizavimas paieškos sistemoms tik pradeda savo gyvenimą. Mirs juodas SEO (Black Hat Seo). Nes SEO tai nėra vien straipsniai ir nuorodos, SEO pagrindinis tikslas yra būti naudingu paieškos sistemoms vartotojams, priversti kitus dalintis tavo nuoroda, nustebinti, suteikti naujos informacijos ir patarimų. Savo SEO darbais būti naudingu paieškos sistemoms vartotojams, o ne kaip dabar, tik paieškos sistemoms. Bet iki tol, kol SEO paslaugų klientas supras SEO esmę… jis turės praeiti pigių SEO paslaugų ir įvairių Google nuobaudų kelią.

    SEO yra įvairių marketinginių procesų rinkinys. Jis kartu: PR, branding’as, reputacijos internete valdymas ir rinkodara, t.t. O Lietuvoje nėra rimtų SEO specialistų, nes nėra potencialo iš klientų. Jie nusiperka 1000 blog’ų komentarų už 5 dolerius ir yra pirmoje vietoje. Kaip manote, ar Google paieškos kodas to nepastebi? Vėliau ateina naujas Google atnaujinimas ir svetainė dingsta iš paieškos.
    P.S. Jei jūsų svetainė yra aukštuose pozicijuose, tai tikrai nereiškia, kad viskas yra gerai.

    Nelabai čia aš į temą. Bet noriu pasakyti, kad tas straipsnis Forbes tinklapyje – tikras SEO šedevras.
    Pažiūrėkite kiek jis natūraliu budu sulaukė tiek daug like, share ir tweet … Ir kiek išorinių nuorodų, vien tik Mariaus blogas kiek daug jiems duoda. 😉

    Kartais „antis” yra geriausia reklama kitiems.

    O „Balsas.lt” … be komentarų … todėl ir neskaitau šio bulvarinio paistalo.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *