Kenkėjai virtualioje erdvėje – reputacijos valdymas

reputacijos-valdymasNa va, ir prasidėjo… Kažkada teko matyti, kaip socialiniuose tinkluose SEO tekstų rašytojai diskutavo, ką daryti, jei klientas nenori atsiskaityti… Vienas iš pasiūlymų buvo prirašyti neigiamų SEO straipsnių, kad jie sugadintų to kliento reputaciją. Jei klientas – Maxima, vargu, ar toks būdas atrodytų rimtai. Bet ką daryti, kai klientas yra niekam nežinomas verslininkas, o gal net ir privatus asmuo?

Grasinimai lieka grasinimais. Paburbėjo ir nustojo – nurašė tuos pinigus į nuostolius, paaimanavo dėl sugaišto laiko. Bet taip daro ne visi.

Visai neseniai mano pažįstamas Dainius susidūrė su bandymu pakenkti jo reputacijai per… skelbimų puslapius. Ten buvo surinkti jo ir jo konkurentų kontaktiniai duomenys ir paskelbti viename skelbime, kuriame visi šie asmenys išvadinti sukčiais ir apgavikais. Akivaizdu, kad įvedus į paiešką jo vardą ir pavardę, toks skelbimas puikavosi vos ne pirmoje vietoje. Versle, kur labai svarbi reputacija ir rekomendacijos toks akibrokštas neliko nepastebėtas, bet ką čia bepadarysi – šunys loja, o karavanas žingsniuoja…

Kitas variantas yra priešingas. Vienas vyrukas tariamai apgavo kitą parduodamas kompiuterį su defektu. Apgautasis, negaudamas kompensacijos ir nesutardamas su pardavėju, nusprendė atkeršyti ir ir sukūrė blogą su pardavėjo vardu ir pavarde. Akivaizdu, kad siekiama šį Blogger puslapį parodyti tiems, kas ieškos tokio vardo ir pavardės. Koks šio blogo likimas? Jis gali likti ten amžinai, arba ištrintas, jei konfliktuojančioms pusėms pavyktų susitarti.

Sritis, kurią paliečiau man yra šiek tiek žinoma. Tai reputacijos valdymas internete. Paprastai tokias paslaugas teikia elitinės RsV agentūros, tačiau dabar svarbu ir pozicija, kurioje bus randamas neigiamas straipsnis apie tą žmogų ar įmonę. Kaip viskas vyksta? Labai paprastai. Sakykime, pasirodė kur nors publikacija ar blogo įrašas, kad Bendrovė ABC yra apgavikai, sukčiai, melagiai, o jų direktorius – niekšas, priekabiautojas ir nuosmauka… Toks puslapis įsitaiso aukštai paieškoje, gal net aukščiau už tos įmonės puslapį. Ką daryti? Eiti teismų keliu dėl vieno straipsnelio, kuris dar dalinai yra tiesa?.. Tikrai ne. Galima parašyti 9 straipsnius apie tai, kokia ta įmonė yra gera, gal tarp jų kokį pranešimą spaudai dar paleisti ir pasistengti, kad tie straipsniai užimtų pozicijas pirmajame puslapyje išstumiant neigiamą publikaciją į antrą puslapį, o gal net dar žemiau. Nušaunami trys zuikiai – gaunamos vertingos nuorodos, reklamuojama įmonė ir jos paslaugos teigiamoje informacinėje terpėje ir nuo lankytojų akių patraukiama neigiama informacija. Kainuoja tai nebrangiai, 500-1000 Lt, priklausomai, kokie informaciniai kanalai prieinami. Štai jums ir reputacijos valdymas. Aišku, galima gaišti laiką su teismais, tčiau tai užtrunka ilgai, o per tą laiką neigiamos informacijos pozicija gali sustiprėti dar labiau. Juk aukštai ji atsidūrė greičiausiai ir dėl kitos priežasties – apie tą įmonę daugiau niekur nebuvo kalbama, tad kokybiškų informacinių šaltinių, išskyrus tą neigiamą pasisakymą, paprasčiausiai nebuvo.

Beje, esu gavęs bent tris užklausimus dėl tokių dalykų. Vienas jų buvo tiesiai šviesiai „sudirbti“ tam tikrą įmonę, bet jo atsisakiau net ir kai buvo pasiūlytas dviguba kaina, nei mano įkainiai. Neapsiėmiau dėl moralinių principų, nors pinigai tikrai nebūtų pamaišę. Aišku, tarp rašytojų gali atsirasti žmonių ne su tokiais stipriais moralės principais, tad yra šansų, kad į konkurencinį karą įsitrauks ne tik įmonių direktoriai, bet ir rašytojai.

Share

You may also like...

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *