Categories:

Straipsnis apie straipsnį apie SEO, o gal ir papus…

Na ką, kolegos ir draugai, pasilinksminom ir gana… Aš čia apie tą šiokius tokius interneto virpulius sukėlusį straipsnį, kurį galbūt pastebėjote penktadienį apie pietus. Noriu atskleisti keletą dalykų apie jį.

Man ne 18 metų ir putliais papais manęs nenustebinsi, keiksmažodžiais taip pat. Jei tai nebūtų eksperimentas, tokio dalyko iš manęs nebūtumėte išgavę net grasinimais ar dideliais pinigais. Aš paprastai nerašau nesąmonių, nors kartais ir pabandau paieškoti, kiek kitokio priėjimo prie problemos. Jei atkreipėte dėmesį, straipsnis rašomas lyg ir ne mano vardu, o įsijaučiant į kiek kitokio pobūdžio personažą 🙂

Straipsnis turėjo daug tikslų. Kai kuriuos pasiekė, kitų dar teks palaukti. Apie juos visus norėčiau išsamiai ir papasakoti.

Visų pirma, reikia pasakyti, kad tai buvo SEO straipsnis. Tokioje makalynėje, kur personažas kažką pasakoja pirmu asmeniu, nuolatos nukrypsta „į lankas“, galima nesunkiai įdėti nuorodas ant tam tikrų raktinių žodžių nesibaiminant, jog tai nesusijęs turinys. Šiuo atveju jo tikslas – reklamuoti kitus mano projektus. Galėčiau ir klientą, tačiau nenoriu, kad jam būtų problemų su reputacija… Kaip kai kurie komentuotojai pastebėjo – straipsnis apie nieką, nors ir yra keletas momentų, į kuriuos reiktų atkreipti dėmesį.

Kadangi tai SEO straipsnis, jam reikėjo pasiekti ir papildomus tikslus – papulti į socialinius tinklus ir ten būti paplatintam. Taip ir atsitiko, nes straipsniu dalinosi ir nelabai pažįstami žmonės. Šis tikslas buvo įgyvendintas su kaupu. Šiandien jau turiu 21 Google+, 300 Like ir 1 Tweetą, kurį pats ir padariau. Nežinau, ar Google pasirodys pakankamai, tačiau man tai daugiau nei pakankamai, nes straipsnis juk apie nieką… 😉

Į Seku.lt tinklaraštį rašau retai. Dėl to lankomumas ten tikrai nedidelis – 40-60 unikalių lankytojų per dieną. Spalio 11 dieną, kai straipsnis buvo publikuotas, apsilankė daugiau nei 4000 unikalių. Tai yra 100 kartų daugiau, nei įprastai.

lankomumas

Daugiausiai lankytojų gavau per pirmąsias 4 valandas nuo publikavimo. Vienu metu puslapį skaitė apie 100 žmonių ir tai tęsėsi pora valandų, paskui sumažėjo iki 50. Antplūdis buvo tikrai neblogas.

real time lankomumas

Labai keista, bet su tokiu lankomumu susilaukiau labai nedaug komentarų po pačiu straipsniu – tik 8 + dar trys mano atsakymai. 4000 lankytojų ir tik 8 komentarai? Čia jų turėjo būti kur kas daugiau, nes trolinti mėgstantys lietuviai tikrai nepraleis progos pašiukšlinti bet kur, ypač ten, kur apie papus kažkas parašyta… Didelis nusivylimas! Galima sakyti FAIL… 🙁

Prieš pat publikuojant straipsnį įdėjau AdSense reklaminį blokelį į patį tekstą. Du blokeliai buvo jau dešinėje pusėje, tad iš viso trijose pozicijose rodoma reklama. Paprastai per dieną Seku.lt „sukapsi“ nuo nieko iki kokių 30 euro centų. Aišku, kai lankomumas yra 40 lankytojų per dieną, tai yra nenormaliai gerai. Šį kartą ne tik lankomumas kilo 100 kartų, bet ir uždarbis – 3,05 euro per dieną. Aišku, kitą dieną jis ir vėl nukrito iki 28 centų, nors lankytojų buvo apie 700, bet kita diena man jau nebeįdomi… Aš nesu patyręs AdSense profesionalas, nelabai moku išdėstyti reklamas gražiai, kaip ir bet kurie kiti blogeriai, todėl šis rezultatas man atrodo tikrai geras. Jei tokį lankomumą būtų įmanoma palaikyti kas dieną, per dieną galima uždirbti 2-5 eurus nesistengiant.

uždarbis iš Adsense

Dar vienas netikėtas dalykas, kurį supratau – žmonės neskaito straipsnio. Jie pamato iliustraciją, perskaito pavadinimą, pamato keiksmažodį pirmame sakinyje, kuris ištraukiamas į Facebook srautą ir spaudžia. Pasižiūri iliustracija, permeta akimis tekstą, bet į jį nesigilina, tada eina komentuoti viešai, arba rašo man privačius komentarus, pateikia patarimus, kaip nedaryti… Komentarų buvo nemažai, tačiau labai nustebino, kad kai kurie žmonės straipsnio neskaitė, arba perskaitė vėliau, po to, kai pakomentavo. Taigi visai nesvarbu, apie ką rašote, komentarą galite gauti vien iš pavadinimo ir iliustracijos.

Prie ko čia tie papai?

Prieš 15 metų VU Žurnalistikos instituto pirmakursiams pradėjo dėstyti a.a. Skirmantas Valiulis. Jis buvo žinomas tuo metu kaip kino kritikas, vėliau ir kaip pirmojo erotikos muziejaus įkūrėjas. Prieš keletą metų šis nuostabus žmogus išėjo, bet daug kas jo žodžius prisimena iš paskaitų „o kur čia seksas?..“ Taip jis klausdavo studentų apie jų naujienas ir rašinėlius, turėdamas omenyje ne tiesioginius nuogus kūnus, bet tą „uogą“, kuri turėtų patraukti skaitytojo dėmesį, nesvarbu, ar straipsnis apie degantį traktorių, ar ant laidų užmestą sportbatį, ar apie premjero patarėjų nekompetenciją. Vėliau teko susidurti su redaktoriais, kuriems savaitgaliais reikėjo tiesioginio sekso, nes žmonės nori skaityti lengvo turinio naujienas šeštadieniniame pajūrio dienraščio numeryje… Seksas atėjo iš tradicinės žiniasklaidos. Pasižiūrėkite Balsas.lt, Delfi.lt, 15min.lt – juose pilna straipsnių apie seksą, nors ir ne visai tiesiogiai. Taip pritraukiami lankytojai, taip uždirbami pinigai iš reklamos, taip skaitytojo lojalumas yra skatinamas labiau.

Mano straipsnis buvo apie SEO, kuris ne visiems verslams yra reikalingas ir pasiekiamas. Papai buvo reikalingi tik antraštei ir iliustracijai pristatyti. Iliustracija galėjo būti bet kokia – tiek murzinas mechanikas, tiek SEO stilizuotos raidės, tiek asociatyvios verslo tematikos iliustracijos. Jei ištrintume paskutinę pastraipą, visas tekstas nenukentėtų nei trupučio, o tai yra ne tik SEO straipsnio požymis, bet ir akivaizdus faktas, kad straipsnis „pritemptas“ prie temos arba atvirkščiai. Tai supras tik rašytojai, kuriems ši situacija – duona kasdieninė.

Tai kodėl pasirinkta tokia antraštė?

Logika čia labai paprasta. Google vertina turinį ne tik iš techninės pusės, bet ir per kitus kriterijus. Jei antraštė patraukianti, įdomi, natūralu, kad straipsnis gaus ne vieną „share“ Facebooke ar Google+. Tai automatiškai rodo, jog tarpusavyje nesusiję žmonės pripažįsta šį turinio vienetą naudingu ir yra linkę rekomenduoti jį kitiems. Šlamšto ir spamo juk nerekomenduosi… Na o jūs, mieli to straipsnio skaitytojai, rekomendavote, ir už tai jums esu labai DĖKINGAS. Jei straipsnis yra rekomenduojamas, kyla jo autoritetas. Seku.lt tinklaraštyje paruošiu dar kelis straipsnius, kuriuos mielai rekomenduosite. Taip padidės viso puslapio autoritetas ir… jo pozicijos. Tada šiame puslapyje esančios nuorodos taps vertingesnės ir naudingesnės, nors SEO straipsnių čia stengiuosi nepublikuoti.

Štai ir visa mistika. Ar dabar antraštėse naudosite papus ir seksą? Tikrai ne, liksite ir toliau prie TOP 10 ir „dar nežinomi faktai apie…“ tipo antraščių, nes tos taip greitai neatsibosta.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *