Tekstai, kurie parduoda

parduodantys tekstaiKas parduoda prekes ar paslaugas? Pardavėjai? Reklama? O gal XXI amžiuje tai jau robotų reikalas? Kokių atsakymo variantų bepateiktumėte, tikrasis atsakymas yra vienas – minėtą funkciją atlieka parduodantys tekstai.

Tekstas – ne žmogus, bet skirtas žmogui

Parduodantys tekstai nerėkia, jie nemaldauja ir netgi neliepia. Tačiau jie kalba. Išskirtine kalba. Bet ne visi. Jaučiamės tarsi priėję tako išsišakojimą. Vienoje pusėje – kokybiški, paveikūs tekstai, o kitoje – abejotini.

Koks žodžių darinys yra geras? Manote, kad toks, kuris turi „cinkelį“? Logiška. Visgi pirmuoju smuiku griežia kalbos taisyklingumas. Kaip reaguotumėte išvydę užrašą „sjulomia ysigyti musu prekias gereusomis kajnomis“ ar „prekiū kiekis rybotas“? Taip, būtent taisyklingumo faktorius padeda orientuoti tekstą ne į „ką nors“, o į žmogų. Į žmogų, kuris suprastų, kas rašoma, ir nereikėtų galvoti, kas tai per raidžių kratinys.

Tūkstantis ir vienas žodis?

Tekstų rašytojai bendrauja su įvairiais klientais. Šie kartais mano, kad daugiau žodžių yra geriau. Na, jei rašomas straipsnis tinklaraščiui, tuomet ilgis tikrai nepaskutinėje vietoje. Bet kartais vienas žodis geriau nei tūkstantis.

Tūkstantis vienas žodis, o dėmesio vertas tik pats paskutinis? Kas gi lauks, kol tas paskutinis pasirodys? Ši mintis atskleidžia, kad ne tik konkretūs daiktavardžiai, būdvardžiai ar veiksmažodžiai yra svarbūs. Kas dar? Ogi išdėstymas! Struktūra!

Visur ir visada

Šiaip jau parduodantys tekstai yra gana plati sąvoka. Iš pirmo žvilgsnio tai yra diskursas, kur vyrauja ypač paveikios frazės, skatinančios nieko nelaukti ir tuoj pat įsigyti produktą ar pasinaudoti paslauga. Tačiau yra ir kitas požiūrio taškas.

Galima teigti, kad minėto žanro tekstų pasitaiko kone visur. Juk prekę reprezentuoja ir nurodyti duomenys. Pavyzdžiui, renkantis išmanųjį telefoną užrašas „12 megapiskelių kamera“ patrauklesnis nei „5 megapikselių kamera“. Arba renkantis automobilį užrašas „100 kW“ sufleruoja apie sportiškesnį važiavimą ir geresnį pagreitį nei „60 kW“.

Charakterizavimas

Tačiau parduodantys tekstai kur kas pajėgesni. Kaip 60 kW galią paversti patrauklia? Kaip 5 megapikselių kamerą pristatyti ieškantiems gero išmaniojo? Tokių ir panašių klausimų kyla tiek gamintojams, tiek pardavėjams. O tekstus rašantys asmenys, įjungę kūrybinį mygtuką, ima ir sukuria emociją.

Tiesa

Galima pagalvoti, kad geriausia strategija ir taktika – pripūsti miglos. Iškart sakome: ne, ne, ne! Jei mažyti miesto automobiliuką tekstu paversite greičiausiu sportiniu kabrioletu, interesantai tiesiog nusivils. Tikėsis ko nors nepaprastai greito, o gaus prekę, neatitinkančią lūkesčių.

Tad geri parduodančių tekstų rašytojai nevagia lūkesčių ir nekuria nerealių situacijų. Tiesa yra vienas iš darbo principų.

Lengva ar sudėtinga?

Lengva ar sudėtinga įpūsti tekstui gyvybės? Tai priklauso nuo talento, nuo pašaukimo ir nuo daugybės kitų veiksnių. Veiksnių, kuriuos puikiai žino profesionalai.

 

 

 

 

 

Share

You may also like...

2 Responses

  1. Mantas parašė:

    Google, geriau vertina svetaines kurios turi daugiau contento ir viename puslapyje yra 800-1000+ žodžių, taip jie mano, kad inforamcija yra pilna ir aiški.

  2. geox parduotuve parašė:

    Populiarūs ir dažni tekstai aie tam tikrą daiktą jį populiarina.Net jeigu ir straipnis mokomojo stiliaus, tačiau paminėta tam tikra prekė greitai tampa žinoma.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *