Bene kiekvienas šiuolaikinis vartotojas, kuris yra praktiškai susidūręs su tinklalapių kūrimu, jų administravimu ar reklama, žino, kas yra „Google Analytics“. Tai yra duomenų surinkimo, susisteminimo ir analizavimo priemonė, kurios pagalba galima lengviau suprasti, koks yra pasitelkiamų skaitmeninės rinkodaros priemonių efektyvumas, koks yra tinklalapio lankomumas, kokia yra lankytojų elgsena ir koks yra konversijos rodiklis. Tai padeda lengviau suprasti tikslinį vartotoją, nustatyti pagrindines tinklalapio problemas ir pasirinkti didžiausia investicine grąža pasižyminčias rinkodaros priemones.
Kiekvienam šiuolaikiniam verslui, kuris pasitelkia skaitmeninės rinkodaros priemones, yra ne tik naudinga, tačiau ir būtina analizuoti tokių programų kaip „Google Analytics“ surenkamus duomenis. Lankytojų skaičius, šaltiniai, iš kurių atkeliauja vartotojai, peržiūrėtų puslapių skaičius, puslapyje atlikti konkretūs veiksmai, lankytojų demografija ir daugybė kitų rodiklių – visą tai galite matyti ir įvertinti savo internetinio projekto „Google Analytics“ paskyroje. O visų svarbiausia, kad tai galite padaryti visiškai nemokamai.
Kodėl „Google Analytics“?
Kiekvienam verslui turėtų būti svarbu pačiu laiku suprasti, kokie yra jų rinkos pokyčiai, kas jų rinkoje yra svarbiausia, kokie yra tikslinės auditorijos pagrindiniai lūkesčiai, kas vartotojų tarpe yra populiariausia, kaip elgiasi vartotojai, kurie ieško informacijos ar nori pasinaudoti tam tikromis paslaugomis arba užsisakyti jiems reikalingas prekes ir kt. Taip pat svarbu suprasti ir patį vartotoją – jo pomėgius, pasirinkimus, pageidavimus ir kitus individualius veiksnius, kurie gali nusakyti tai, ko tikslinei auditorijai reikia. Todėl, kai „Google Analytics“ pagalba galima įvertinti visą tai ir dar daugiau, neturėtų kilti abejonių ar verta naudoti šią populiariausią duomenų surinkimo ir analizavimo priemonę.
Keli „Google Analytics“ privalumai jūsų verslui
- Lankomumo rodikliai. Visų pirma – „Google Analytics“ pagalba jūs galite visuomet žinoti, koks yra jūsų tinklalapio ar el. parduotuvės lankomumas, t.y. kiek lankytojų kiekvieną dieną, kiekvieną savaitę ar kiekvieną mėnesį apsilanko jūsų internetiniame projekte. Žinoma, „Analytics“ programa niekuomet nepateikia tik „sausų“ skaičių. Kartu jūs visuomet galite matyti ir lankytojų, kurie atkeliavo į jūsų tinklalapį, būvimo vietą (pvz., šalį, miestą ar kt.), kalbą ir kt. Taip pat galite matyti, kiek kartų tas pats lankytojas sugrįžto į jūsų tinklalapį ar kokiuose puslapiuose praleido daugiausiai laiko.
- Lankytojų srauto šaltiniai. Vertinant savo tinklalapio lankomumą, visuomet labai svarbu atsižvelgti ir į lankytojų srauto šaltinius, t.y. kiek lankytojų atkeliavo iš konkrečių reklamos priemonių, kiek lankytojų jūsų tinklalapį rado naudodamiesi internetine paieškos sistema ir pasirinkdami organinius rezultatus, kiek lankytojų jūsų tinklalapį pasiekė per socialinius tinklus ir kt. Taip pat galite matyti ir konversijos rodiklį, tokiu būdu dar efektyviau nustatydami, kas jūsų verslo atveju veikia geriausiai.
- Atmetimo rodiklis. Tai skaitmeninės rinkodaros srityje yra labai dažnai naudojamas terminas. Atmetimo rodiklis (angl „Bounce rate“) parodo, koks procentas tinklalapį aplankiusių lankytojų jį paliko nė neapsilankęs kitame to paties tinklalapio vidiniame puslapyje. Didelis atmetimo rodiklis gali rodyti, kad lankytojai neranda to, ko ieško. Tačiau nereikėtų apsigauti – jei yra kalbama apie vieno puslapio (angl. „one page“) tinklalapį, atmetimo rodiklio procentas sieks 100, todėl pastaruoju atveju nereikėtų daryti skubotų išvadų. Tokiu atveju reikėtų atsižvelgti į lankytojų puslapyje praleidžiamą laiką, konversijos rodiklį ir kitus duomenis.
- Konkretaus puslapio išėjimo rodiklis. Išėjimo rodiklis neturėtų būti painiojamas ar tapatinamas su jau minėtu atmetimo rodikliu. Išėjimo rodiklis rodo, kuriame tinklalapio vidiniame puslapyje lankytojas tinklalapį paliko (iš jo išėjo). Tokiu atveju lankytojas peržiūri ne vieną vidinį tinklalapio puslapį.
- Reklamos kampanijų optimizavimas. Remiantis „Google Analytics“ pateikiamais duomenimis galima efektyviau suformuoti reklamos kampanijas, padidinant investicinės grąžos (ROI) rodiklį. Suprasdami, kas veikia geriausiai, o ko vertėtų atsisakyti, galite lengviau suformuoti efektyvią skaitmeninės rinkodaros strategiją.
- Tikslinės auditorijos nustatymas. Kiekvienam verslo savininkui svarbu nustatyti ir suprasti savo tikslinį klientą, tokiu būdu savo reklamines kampanijas nutaikant į tikslinę auditoriją. „Google Analytics“ pagalba tai padaryti tampa kur kas lengviau, kadangi galima įvertinti tokius duomenis kaip lankytojų amžius, lytis, pomėgiai ir kt.
Daugiau apie „Google Analytics“ skaitykite „APG MEDIA“.