Jei esate bent kartą girdėję apie SEO paslaugas, tokiu atveju SEO straipsniai jums taip pat turėtų būti pakankamai gerai žinomi. Kita vertus, jei šiomis paslaugomis domėjotės senokai, savo žinias turėtumėte atnaujinti, kadangi SEO straipsniai jau seniai yra gerokai pasikeitę – tuo tarpu nemažai vartotojų vis dar gyvena vadovaudamiesi pasenusiu požiūriu.
Kokia yra SEO straipsnių paskirtis
Taigi, atliekant išorinę internetinio tinklalapio optimizaciją (siekiant aukštesnių konkretaus tinklalapio pozicijų internetinėje paieškos sistemoje), yra kuriamas kokybiškų internetinių nuorodų tinklas.
Kadangi dažniausiai išorinės internetinės nuorodos būna kontekstinės (t.y. randamos tekste, pvz., straipsniuose), nemenką dalį išorinės optimizacijos proceso sudaro internete publikuojamas kokybiškas turinys – šiuo atveju tai gali būti įvardijama kaip kokybiškų SEO straipsnių rašymas ir talpinimas autoritetinguose tinklalapiuose.
SEO straipsniuose ant tam tikrų pasirinktų raktinių žodžių yra uždedamos aktyvios nuorodos, nukreipiančios į kliento internetinį projektą (žinoma, straipsniuose gali būti pateikta ir tiesioginė tinklalapio nuoroda, neskirta konkrečiam raktažodžiui – viskas priklauso nuo pasirinktos strategijos ir raktažodžių diferencijavimo būdų). Vartotojas, kuris skaito straipsnį, spustelėjęs ant aktyvią internetinę nuorodą turinčio raktažodžio, yra nukreipiamas į kliento internetinę svetainę (atliktų tyrimų duomenimis nustatyta, kad tokiu būdu į tinklalapį patenka apytiksliai 20 proc. skaitytojų). Tačiau pagrindinis SEO straipsnių rašymo ir talpinimo tikslas nėra tiesioginis potencialių klientų, skaitančių SEO straipsnius, pritraukimas į pasirinktą tinklalapį. Pagrindinė šios išorinės tinklalapių optimizacijos sudedamosios dalies paskirtis yra pagerinti konkrečių raktažodžių pozicijas internetinėje paieškoje (tokiu atveju tinklalapis reitinguojasi aukštesnėse pozicijose, yra labiau pastebimas potencialių klientų ir pritraukia didesnį lankytojų srautą).
Tačiau jei iki šiol manėte, kad SEO straipsnių rašymas yra susijęs su nekokybišku turiniu, kuris yra tik daugybės raktinių žodžių kratinys, tokio požiūrio reikėtų kaip įmanoma greičiau atsisakyti. Kokybiški, efektyvūs ir šiuolaikiški SEO straipsniai yra visiškai kitokio lygio nei tie, kurie internetinę erdvę buvo užplūdę prieš keletą metų. Dabar straipsnių rašymas ir straipsnių talpinimas yra orientuotas ne tik į paieškos sistemų algoritmus (kurie konkretaus straipsnio kokybę vertina pagal lankytojų atmetimo rodiklį, praleidžiamą laiką, socialinį atsaką ir kt.), tačiau svarbiausia – ir į skaitytoją, t.y. interneto vartotoją, kuris virtualioje erdvėje ieško jam aktualios ir naudingos informacijos.
Kokie yra pagrindiniai kokybiško SEO straipsnio aspektai
Atsižvelgiant į tai, kokius SEO straipsnių rašytojus pasirinksite, tokių SEO straipsnių ir sulauksite. Nemenka dalis šių paslaugų teikėjų, kurie siekia greitų ir lengvų pinigų, vis dar siūlo neaiškius žodžių kratinius, neabejotinai orientuotus tik į internetinės paieškos sistemos algoritmus. Tuo tarpu profesionalus straipsnių rašymas neatsiejamas nuo informacijos, kuri yra labai naudinga skaitytojui.
- Kokybiški SEO tekstai yra unikalūs. Jie atitinka optimizuojamo tinklalapio tematiką. Tekste pateikta informacija yra naudinga.
- Tekstai kuriami laikantis tam tikrų standartų, kurie padeda pasiekti ne tik geresnę turinio kokybę, svarbią skaitytojams, tačiau taip pat įtakoja ir palankesnę „Google“ paieškos sistemos algoritmų įtaką pasirinktų raktažodžių pozicijoms.
- SEO straipsnių apimtis kiekvienu atveju gali labai skirtis. Tai priklauso nuo užsakovo pageidavimų, tačiau įprastai klientai pageidauja straipsnių, kurių apimtis yra nemažesnė kaip 300 žodžių. Tačiau kuo SEO straipsnio apimtis yra didesnė, o turinys naudingesnis – tuo palankesnių rezultatų galima tikėtis.
- SEO straipsniuose visuomet rasite vieną ar kelias raktines frazes (raktažodžius), kurie yra „aktyvūs“ (t.y. turi internetinę nuorodą, nukreipiančią į kitą tinklalapį). Anuomet buvo priimta manyti, kad SEO straipsnyje privalo būti pavartotas tam tikras pasirinktų raktažodžių skaičius, tačiau tai yra tik mitas. Kokybiški SEO straipsniai yra rašomi vadovaujantis „natūralumo“ taisykle. Tai reiškia, kad aktualūs raktažodžiai yra pavartojami natūraliai – savaime.
- SEO tekstai yra parašyti sklandžiai, todėl skaitytojai gali mėgautis kokybišku ir lengvai skaitomu turiniu.
- Straipsniai yra skirti ne tik internetinės paieškos sistemos robotams, kaip būdavo anksčiau. Šiomis dienomis būtina praktikuoti naudingų ir prasmingų SEO straipsnių rašymą.
- SEO straipsniai yra talpinami ne kliento tinklalapyje, o šių paslaugų teikėjų internetinių portalų tinkle.
Tačiau, kaip bebūtų, dažniausiai pastebimos trys vartotojų kategorijos. Pirmoji – manantys, kad SEO tekstai turėtų būti skirti tik robotams. Antroji – galvojantys, kad SEO straipsniai turėtų būti analogiški naujienų portaluose (internetinės žiniasklaidos priemonėse) publikuojamiems straipsniams. Ir trečioji – suprantantys, kad SEO tekstas turėtų būti skirtas tiek paieškos sistemos robotams, tiek ir žmogui, tačiau juose nebūtina pateikti akivaizdžiai naudingos informacijos. Taigi, reikėtų suprasti vieną – „SEO straipsniai“ yra tik pavadinimas, kuris įprasmina pagrindinę tokio pobūdžio straipsnių paskirtį, t.y. tinklalapio pozicijų internetinėje paieškos sistemoje gerinimą. Tačiau už paties SEO straipsnio slepiasi kur kas daugiau! Kiekvienas SEO straipsnis visuomet turėtų būti kuo aktualesnis tiksliniam skaitytojui. Tai reiškia, kad jame turi būti pakankamai naudingos informacijos, kuri padėtų atsakyti į vartotojui kylančius klausimus, o tai savo ruožtu didintų tikimybę, kad skaitytojas nuspręs apsilankyti tinklalapyje, kurio nuoroda yra pateikta straipsnyje.
Tinkamiausių raktažodžių pasirinkimas
Dažniausiai manoma, kad SEO straipsniai turi būti orientuoti tik į konkrečius raktažodžius, o juose privalo būti aktyvi nuoroda, esanti ant konkrečios bendrinės raktinės frazės, tačiau toks požiūris nėra visiškai teisingas.
Žinoma, raktažodžiai, kurie yra naudojami SEO straipsniuose, vaidina svarbų vaidmenį, tačiau tai tikrai nereiškia, kad kiekviename straipsnyje privalu ant konkretaus raktažodžio uždėti internetinę nuorodą. Nuorodas visuomet reikėtų labai gerai diferencijuoti, todėl visų pirma reikėtų atlikti raktažodžių analizę, išsiaiškinant, kurie raktažodžiai būtų tinkamiausi ir kokį aktualiausių raktažodžių santykį reikėtų pasirinkti (raktažodžių analizę įprastai atlieka SEO paslaugų teikėjai, todėl jei pastarieji teikia ir SEO straipsnių rašymo bei talpinimo paslaugas, dėl raktažodžių analizės atlikimo galite kreiptis į juos – vienu šūviu nušausite du zuikius).
Kokios yra įprastinės (visuotinai priimtos) SEO straipsnio „techninės“ savybės?
- Pagrindinis raktažodis (arba raktinė frazė) pavartojamas straipsnio pavadinime (tai nėra privaloma, kadangi rašant ir talpinant daugiau nei vieną SEO straipsnį, reikėtų išlaikyti natūralumą, o tai reiškia, kad tikrai ne visuomet konkretus raktažodis turi būti naudojamas ir pavadinime).
- Straipsnyje raktinis žodis reikiamu linksniu minimas 2-5 kartus – tam įtakos turi ir straipsnio apimtis (tačiau, kaip jau minėjome, šia taisykle aklai vadovautis nereikėtų, kadangi kokybiškame SEO straipsnyje reikiami raktažodžiai vartojami natūraliai).
- Konkretūs raktiniai žodžiai (arba tos pačios reikšmės raktažodžiai, tik kitais linksniais) paminimi ir straipsnyje esančių nuotraukų pavadinime, „alt“ žymoje ir aprašyme.
- Raktiniai žodžiai pateikiami ir publikuojamo straipsnio „meta“ aprašyme.
- SEO straipsnyje yra viena ar kelios nuorodos, esančios ant bendrinių ar ilgesnių (angl. „Long-tail“) raktažodžių (tarp jų gali būti ir tinklalapio pavadinimas, prekės ženklas ar kt.), arba pateikiant „pliką“ tinklalapio nuorodą į pagrindinį ar vidinį puslapį.
Efektyvus SEO straipsnių talpinimas
Straipsnių rašymas nėra vienintelis etapas. Tuomet, kai straipsniai parašomi, juos reikia patalpinti kokybiškuose internetiniuose tinklalapiuose. Žinoma, patogiausia ir efektyviausia kreiptis į tuos paslaugų teikėjus, kurie gali pasiūlyti ne tik SEO straipsnių rašymą, tačiau ir jų talpinimą. Tokiu atveju galima sulaukti kur kas palankesnio kainos pasiūlymo – juolab, kad tai taip pat leis išvengti papildomų nepatogumų, jei priešingu atveju tektų atskirai ieškoti tiek rašytojų, tiek ir straipsnių publikavimo paslaugų teikėjų. Taigi, pasirinkę kompleksinę SEO straipsnių rašymo ir talpinimo paslaugą, sutaupysite daug laiko ir sulauksite efektyvių rezultatų.
Ar SEO straipsniai naudingi
Straipsnių rašymas ir jų talpinimas autoritetinguose tinklalapiuose turi didžiulės teigiamos įtakos pozicijų pokyčiams internetinėje paieškos sistemoje. Tai gali patvirtinti ne tik SEO specialistai, tačiau ir vartotojai, kurių vieną iš išorinės tinklalapio optimizacijos dalių sudarė būtent SEO straipsnių rašymas ir talpinimas. Be to, SEO straipsniai gerina ne tik tinklalapio pozicijas, tačiau taip pat didina ir sklaidą internete, pritraukiant daugiau potencialių klientų. Jei turinys yra kokybiškas ir padedantis sudominti skaitytojus, internete publikuojamu turiniu neretai dalinamasi socialiniuose tinkluose, internetiniuose forumuose ir kituose portaluose – o tai taipogi sukuria dar didesnę pridėtinę vertę SEO straipsniams ir jų talpinimui. Galiausiai, tai padeda formuoti ir teigiamą verslo įvaizdį virtualioje erdvėje.
Seip nebloga ideja.
Tik gaila kad mano mergaitei gintaras nelabai patinka.
Tai nebūtinai mergaitei. Jei linkas bus geras, galėsi išsirinkti vyriškus karolius 😉 Arba moteriškus savo mamai 🙂