Berods Google ėmėsi turinio įvertinimo iš esmės. Balandžio pabaigoje paleisti du nauji Google algoritmo atnaujinimai Panda 3.5 ir Penguin buvo skirti geroms svetainėms ir internetiniam spamui atskirti ir nubausti. Skurdus turinys taip pat papuolė į piktojo Pingvino akiratį, tad dabar šlamšto rašytojai dreba…
Lietuvių kalba Googlui dar neįkandama, bet tai tik laiko klausimas, todėl geras manieras reiktų pradėti ugdyti jau dabar. Google pozicija nepasikeis – tik kokybiškas turinys bus vertinamas aukštomis pozicijomis. Tik nuorodos iš kokybiško turinio bus laikomos tinkamomis ir vertingomis. Taigi, asmeniniai tinklaraščiai su kokybišku turiniu ir toliau išliks pagrindinėmis vietomis, kur bus galima dėti savo nuorodas.
Baikime apie tuos SEO dalykus, pakalbėkime geriau apie kokybišką turinį. Įmonės turi savo interneto puslapius. Tai puikiausia vieta publikuoti savo turinį. Strategija labai paprasta. Įmonė susikuria savo korporatyvinį tinklaraštį, pavyzdžiui http://blogas.imone.lt arba http://straipsniai.imone.lt, taip pat http://tema.imone.lt (tema – įmonės veikla), kur publikuoja įvairų kokybišką turinį. Atrodo, neįmanoma užduotis, tačiau viskas yra kur kas paprasčiau. Tereikia tik nusamdyti blogerį, kuris rašo tinklaraštį ne pirmus metus ir leisti jam ruošti tą turinį. Jei įmonė užsiima varžtų prekyba, tegul būna blogas apie varžtus ir tvirtinimo elementus. Jei baldai yra pagrindinė įmonės veikla – tinklaraštis gali būti apie baldus ir interjerą. Net jei kepa bandeles – dar vienas specifinių receptų blogas niekur nepradings…
Blogeriai galėtų patys pasisiūlyti savo pažįstamiems verslininkams tokią paslaugą, nes būtent taip bus gaunamas kokybiškas turinys ateityje.
Na, susikūrė įmonė blogą, prisiskaičiusi tokių straipsnių kaip šis. Kas toliau? Parašė tris straipsnius, visus tris išpublikavo ir sėdi, rūko… 🙂 Idėjų badas – bjaurus reikalas, nes tiesiog nebežinia, apie ką rašyti.
Kokybiškas turinys yra ne tik skirtas Google paieškai, bet ir skaitomas. Juo žmonės turi dalintis neraginami. Tai pasiekti yra gana sunku, nes reikia ištiesų kokybiško teksto. Taigi, noriu pasidalinti keliomis kokybiško turinio rūšimis ir duoti patarimų įkvėpimo pritrūkusiems rašytojams.
Kokybiškas turinys yra:
- Naudojimosi instrukcija, nusakanti, kaip naudotis vienu ar kitu prietaisu, paslauga, ar daiktu.
- „Kaip tai veikia“ tipo straipsnis, kuriame žmoniškai ir vos ne penktoko lygiu yra aiškinama, kaip veikia vienas ar kitas prietaisas, paslauga, veiksmas žingsnelis po žingsnelio.
- Naudingi patarimai. 5 ar 10 naudingų patarimų, ką galima nuveikti su paslauga ar daiktu, ko nedaryti, ko saugotis, kaip prižiūrėti ir t.t. Patarimai visada padeda žmonėms susidaryti geresnį vaizdą apie daiktą ar paslaugą.
- TOP sąrašai pagal tam tikrą kategoriją. Pavyzdžiui, imama tam tikrų produktų grupė ir padaromas vertinimas, pristatymas ir surūšiuojama nuo 1 iki 10. Aišku, savi produktai ir paslaugos TOPo viršuje.
- Rinkos apžvalga. Pristatoma tam tikra specifinė rinka, panagrinėjama, kiek yra konkurentų, kada atsirado Lietuvoje, kokios tendencijos pasaulyje.
- Naujausi išradimai tam tikro verslo srityje, tendencijos, ateinančios iš užsienių paslaugų srityje. Tai informacija, apie netolimą ateitį, panaudojimo galimybes ir dar neišnaudotus „medžioklės plotus“.
- DUK. 5 ar 10 svarbiausių klausimų, kurių (atsieit) sulaukia jūsų verslo paslaugų ar prekių pardavėjai iš klientų. Klausimų-atsakymų forma yra labai dėkinga tema, nes galima apžvelgti kelias sritis ir paslaugas.
- Klaidos. 5 didžiausios klaidos, kurias daro paslaugos ar prekės vartotojai atkreips dėmesį į instrukciją ir taisyklingą vartojimą.
- Stereotipai apie paslaugą ar produktą. Dažnai apie paslaugą ar produktą būna susidariusi klaidinga nuomonė dėl vienų ar kitų atsitikimų ar incidentų. Stereotipai yra labai dėkinga tema, nes visada galima juos paneigti, paaiškinti, dėl ko jie tokie yra.
- Reklamų analizė ir pristatymas. Savoje rinkoje galima pasirankioti įvairių konkurentų ar tiekėjų reklamų ir jas sudėti į vieną krūvą, taip pat pateikti tam tikrų komentarų. Dažniausiai, tai laisvos formos turinys su humoristiniu atspalviu. Bet iš tiesų jis yra ir skaitomas, ir naudingas.
Pateikiau 10 didelių ir svarbių temų, pagal kurias visus metus gali būti publikuojamas itin aukštos kokybės turinys. Jei per mėnesį publikuojamas bent vienas straipsnis, kuris priskiriamas trims skirtingiems tagams (raktiniams žodžiams), per metus gaunamas gana neblogas kokybiškas turinys, kurį įvertins ne tik Google, bet ir skaitytojai, juo noriai dalinsis, duos į jį nuorodas savo tinklaraščiuose ir and Facebook sienos. Po metų šis turinys įgaus didesnę Google vertę ir puslapio pozicijoms padės kur kas labiau nei 100 nupirktų nuorodų arba interneto spamo (webspam).
Dabar pereikime prie sunkiosios dalies – įtikinti klientus, kad jiems to tikrai reikia…