Nauja Google kovos su interneto spamu politika prigriebs ir SEO straipsnius. Taip praneša didžiausi ir įtakingiausi SEO forumai, pavyzdžiui SearchEngineLand.com. Tai oficialus karas iki tol puikiai veikusiems SEO straipsniams. Google tuo tarpu pateikia gana aiškiai, kokie linkai laikomi spamu, nes neatitinka jų keliamų reikalavimų:
* Tekstinė reklama, kuri prisideda prie PageRank‘o;
* Reklaminiai straipsniai ir tiesioginė reklama, už kuriuos buvo mokama puslapio savininkams, kurioje pateiktos nuorodos prisideda prie PageRank‘o didinimo.
* Tekstai su gausiomis nuorodomis ant raktinių žodžių, taip pat pranešimai spaudai, kurie yra perspausdinami daugybės puslapių, o jų nuorodos prisideda prie PageRank‘o didinimo. Pateikiamas ir pavyzdys:
There are many wedding rings on the market. If you want to have a wedding, you will have to pick the best ring. You will also need to buy flowers and a wedding dress.
* Žemos kokybės nuorodų katalogai arba socialinių žymų puslapiai (social bookmarking).
* Nuorodos, kurios yra paslėptos tam tikruose įskiepiuose, pavyzdys:
Visitors to this page: 1,472
car insurance
* Nuorodos puslapio footeriuose per visa puslapį, patalpintos keliuose puslapiuose.
* Forumo komentarai su nuorodomis ant raktinių žodžių postuose arba parašuose. Pavyzdys:
Thanks, that’s great info!
– Paul
paul’s pizza san diego pizza best pizza san diego
Pažvelkime į Lietuvos interneto rinką ir pasižiūrėkime, kokios čia grėsmės mūsų, SEO rašytojų ir konsultantų, laukia.
Tekstinė reklama be „nofollow“ atributo Lietuvoje paplitusi gana plačiai. Tai ir pirktos nuorodos tam tikruose puslapiuose, ir nuorodos reklaminiuose straipsniuose. Čia gali būti bėdų, nes pakeisti bus sunku, reiškia reikės paprasčiausiai neperspausti su reklama ir kelti kuo mažiau įtarimo.
Šis principas paliečia visus blogerius, rašančius „svečio“ įrašus (guest blogging), nes po straipsniu paprastai blogeris prisistato ir pateikia nuorodą į savo puslapį. Tai jau yra reklama. Kaip reikės elgtis šioje situacijoje, kol kas neaišku, bet keletas sprendimo būdų tikrai kirba mintyse…
Pranešimų spaudai masiškai Lietuvoje neplatinama. Yra keletas puslapių, kuriuose gali įdėti pats (VZ.lt, verslobanga.lt, Pranesimaispaudai.lt), tačiau daugiausiai tokius pranešimus spaudai publikuoja turinio ištroškę blogai. Dabar nebepublikuos, bet perrašinės, o tai jau teigiamai atsilieps tiek puslapiui, tiek užsakovui.
Reklaminiai straipsniai, arba Advertorials yra dar tik pradinėje stadijoje. Tai įvairių produktų apžvalgos, įžvalgos, pristatymai. Dabar tas mokėjimo momentas yra neaiškus. Paprastai kai kurios kompanijos, užsakančios tokius pristatymus pas blogerius, duoda mėginius, o tai nėra tiesioginis mokėjimas. Tai dovana, apie kurią galima parašyti. Aišku, Samsung S4 apžvalga gautųsi labai brangi, bet susitarus dėl 10 apžvalgų į priekį, pats telefonas gali būti dovana, bet ne užmokestis. Slidus reikalas, bet Lietuvoje jis nėra labai dažnas, tad jaudintis nėra reikalo.
Nuorodos ant raktinių žodžių tekste gali būti keičiamos į nuorodas į puslapį, į paveikslėlį ir apribojamos iki 1 straipsnyje. Taip ši problema gali būti išspręsta. Kol kas Google nelabai supranta lietuvių kalbą, tad čia daug jaudintis irgi nereikėtų, tiesiog nepersistengti su nuorodomis viename straipsnyje.
Direktorijos ir socialinės žymos Lietuvoje yra gana dviprasmiškoje situacijoje. Patys nuorodų katalogai, kurių yra per 20 (kur nuorodos yra „do follow“) yra gana žemos kokybės. Geresni yra gal kokie 5-7, kurie yra gana greitai matomi ir per WebmasterTools ir per kitus atgalinių nuorodų tikrinimo įrankius. Socialinės žymos? Lietuvoje yra vos pora tokių puslapių, tad nuorodos ir taip ten nededamos masiškai (Zynios.lt ir Topix.lt). Taigi, nuorodų katalogus paprasčiausiai teks atsirinkti, o žymos… kaip nedėjom, taip ir toliau nedėsim.
Widgetai su nuorodomis yra senas triukas. Pamenu, kaip kūrėme tokius widgetus dar 2005 metais. Man šiaip įdomu, kodėl tik dabar čia slepiamas nuorodas laikys spamu. Beje, į šią spamerių kategoriją papuola ir vienas iš didžiausių Youtube (priklauso Google) konkurentų Vimeo, kuris įterpiamame kode visada palieka nuorodas į save. Tas pats ir dokumentų dalinimosi puslapiai SlideShare ir Scribd. Lietuvoje tokių widgetų mažai, tad galim ramiai užtraukti dainą „mūsų tai neliečia, mums – vienodai „šviečia“…“
Nuorodos footeryje. Va čia prasideda linksmybės. Turima omenyje, kai nuoroda į kažkokį puslapį yra randama ne viename footeryje, o kelių puslapių footeriuose. Galimas variantas – WordPress tema su „įkalta“ nuoroda arba sitewide nuorodų pirkimas. Yra keletas gudručių, turinčių savo WP temas, taip pat kažkas pasinaudojo galimybe ir nuorodas į save ten nusipirko, tačiau tai nėra masinis reiškinys. Blogiausia bus interneto puslapių kūrėjams, kurie „do follow“ nuorodas kiša kiekviename savo atliktų projektų footeryje.
Forumo komentarai? Baikite juokus! Lietuvoje gal koks 10 forumų ir bus, visi kiti – uždaros ir nedidelės bendruomenės, taigi daug neprispaminsi. Be to lietuviai – itin gudrūs moderatoriai ir iš sykio kelia triukšmą tokius spamerius pamatę. Nemanau, kad čia kažko reiktų labai jaudintis, nes forumų spaminimas Lietuvoje daromas ne dėl nuorodų, o dėl lankytojų.
Prie visos komandos prisideda dar ir automatiškai puslapius generuojantys tinklapiai, tokie kaip siteinfo.lt. Čia labai jaudintis irgi nereiktų, nes Lietuvoje tokių puslapių mažai, o ir sprendimas jiems jau yra – padaryti informaciją matomą tik registruotiems vartotojams, kaip tai padare PRchecker.lt.
Kas bus toliau? Nieko. Straipsnius rašysime ir toliau, tik kokybiškesnius, nuorodų į kliento puslapį dėsime mažiau, jos bus kartu su nuorodomis į visas Vikipedijas, Delfi straipsnius ir t.t. Nuorodos ves ne į pagrindinį puslapį, o į tam tikrą vidinį puslapį, dažnai jas dėsime ne ant tikslaus raktinio žodžio svepla lietuviu kalba, bet ant ilgo raktinio žodžio, pusės sakinio su raktiniu žodžiu ar tiesiog ant interneto puslapio pavadinimo. Dirbsime daugiau su nišiniais leidiniais – t.y. tokiais, kurie rašo ne apie viską, o tam tikra tematika, pavyzdžiui, verslas, laisvalaikis, grožis ir mada, moterims, vyrams, jaunimui ir pan. Viskas tik į gera, tiesa? 😉
Kaip su LT situacija nežinau, todėl komentuoju tik dėl EN. Manau Google tik gasdina, jog toks dalykas kaip Guest-blogging bus traktuoajmas kaip spam’as. Žinoma, nebent visi tie post’ai yra žemos kokybės bei tiesiog perpildyti nuorodomis. Tuo tarpu aukštos kokybės įrašai su viena nuoroda per straipsnį tikrai neturėtų daryti neigiamos įtakos.
Jeigu visi čia išvardyti dalykai darys blogą įtaką SERP’ui, tai kas beliks? Socialiniai tinklų įtaka? Būtų tikrai graudu iš Google pusės.
Manau, jog ir toliau bus galima iškelt raktažodžius naudojant daugumą aukščiau išvardintų būdų (site wide link’ai jau seniai yra blogis Google ), tiesiog reikės būti atsargesniam, proporcingai paskirstyti nofollow ir follow backlinkus, su saiku „kepti” social-bookmark’us ir komentarus bei naudoti įvairius „anchor text”, o ne vien tik norimą iškelti keyword’ą.
O ar šitoks požiūris naujiena?
Man atrodė, kad internetuose jau bent kelis metus kaip minimum šitai pageidaujama. 😀
Tai kaip suprantu net neapsimoka talpinti straipsnių į nemokamas talpyklas, nes ten juk akivaizdu kad reklamos savartynas..