SEO tekstas gali išnykti. Tokios išvados priėjau visai neseniai, ruošdamasis vienai prezentacijai apie verslo tekstų rašymą. Aišku, tai labai diskutuotinas dalykas, tačiau norėčiau pateikti kelis argumentus, kodėl taip manau:
1 argumentas. Google reikalauja rašyti skaitytojui, o ne „voriukui“. Naujausi Google reikalavimai turiniui aiškiai nurodo neberašyti robotui, kuris tą tekstą skaito. „Voriukas“ virsta į intelektualųjį „Spidermeną“, kuris sugebės atskirti teksto kokybę. Aišku, gal lietuvių kalba tokio dirbtinio intelekto turės laukti gana ilgai, bet tokia galimybė yra. Dėl šio reikalavimo SEO tekstų rašytojo kvalifikacijos paprastai nepakanka…
2 argumentas. SEO straipsniai yra keičiami paprasčiausiais reklaminiais straipsniais. Apie ką rašo SEO straipsnis? Apie kažkokį verslą bendrai. Tokio teksto paskirtis – reklamuoti raktinį žodį, o ne prekės ženklą, kad nesudarytų konkurencijos reklamuojamam puslapiui. Kadangi „spininti“ tekstai ir dubliuotas turinys vis daugiau sulaukia neigiamo Google dėmesio, jų sparčiai mažėja. Vietoj jų atsiranda straipsniai „su mintimi“, kurie yra artimesni reklaminiams.
3 argumentas. Paslaugos ar produkto SEO aprašymas yra keičiamas į pardavimų arba informacinį tekstą su raktiniais žodžiais. Vietoj raktinių žodžių prisotinto teksto dabar verslas mieliau renkasi informacinį tekstą, kuriame išryškinama prekės/paslaugos nauda, sprendžiamos kliento problemos, pateikiami patarimai, kaip efektyviau naudotis ir t.t. Svarbu, kad tekste būtų paminėtas raktinis žodis bent pora kartų. Su pardavimų tekstais panašiai – akcentuojamos emocinės prekės ar paslaugos savybės, išryškinami kvietimai veikti (call to action), logiškai pateikiama informacija, kaip kliento gyvenimą pagerina paslauga ar prekė ir ką apie ją mano jau įsigiję žmonės savo atsiliepimuose.
4 argumentas. Naujienų tekstuose taip pat nyksta SEO elementų svarba, nes naujienos sklinda per socialinius tinklus ir kitus įrankius, tad jų reikšmė pagrindinei paieškai mažėja. Juo labiau, kad Google aiškiai suvokia, kad tokia naujiena bus skaitytojui įdomi ir naudinga labai neilgą laiką, o vėliau paskęs archyvuose. Pamenate, Google viršuje nori matyti tik naudingus resursus, o naujiena nelabai į tokius gali pretenduoti dėl savo žanro ir su laiku vis didėjančiu „bounce rate“ (žmonės, pamatę datą iš kartą ją uždaro, nes jiems pasenusios informacijos nereikia).
5 argumentas. Title ir Meta Description tekstai praranda savo reikšmingumą. Prieš penkerius metus buvo vertinami ir meta raktažodžiai. Vėliau Google jų prioritetų atsisakė. Prieš metus paaiškėjo, kad Meta Description yra reikalingas ne tiek SEO, kiek rinkodaros tikslams, kad klientas būtų užkabinamas vos tik pamatęs paieškos rezultatus. Aišku, į juos dar kreipiamas dėmesys, tačiau ne toks, kaip anksčiau. Be to buvo įvesti aiškūs šių tekstų apribojimai – Meta Description turi būti iki 160 simbolių, o tai yra labai mažai. Title yra reikalaujama daugiau puslapio tema, o ne raktinis konkretus raktinis žodis. Net URL gali nukentėti. Neseniai Google pranešė, kad atidžiau tikrins domenus, kuriuos sudaro ilgieji raktažodžiai, taigi tokie puslapiai (paprastai jie kuriami SEO tikslais) gali nukentėti.
Iš visų šių argumentų galima aiškiai matyti, kad SEO tekstų, kaip atskiros rūšies nebeliks. Ar tai galas SEO? Tikrai ne, nes visi likusieji tekstai turės turėti tam tikrus SEO elementus, kuriuos vis dar Google „užskaito“.
O kokia SEO rašytojų ateitis? Liūdna. Jei tokie rašytojai nesugebės paruošti kokybiško turinio konkurencingomis kainomis, jų laikia sunkūs laikai. Paprastai rašytojo technika su metais tobulėja, tad bedarbių SEO rašytojų vargu ar pamatysime labai daug – jie paprasčiausiai persikvalifikuos į blogerius ir informacinių bei reklaminių tekstų rašytojus.