Vis rašom ir rašom apie tuos SEO straipsnius, tačiau informacijos, kas nutinka su jais po parašymo, trūksta. Taisom padėtį ir pristatome 5 vietas, kurs jūsų parašyti straipsniai turi atsidurti.
Paprotinimas: SEO straipsniai yra paprasčiausi straipsniai su tam tikra mintimi ir dėstymu. Tai nėra tik raktinių žodžių kratinys. Jie arba reklamuoja kažką konkretaus, arba tiesiog pateikia lankytojui NAUDINGĄ informaciją. Raktinis žodis yra paminėtas, tačiau neakcentuojamas, arba vienintelis jo akcentas – nuoroda į tam tikrų tikslų siekiantį puslapį.
5 vietos, kur galima ir būtina publikuoti straipsnius (eiliškumo tvarka):
1 vieta. Savas puslapis. Paprastai įmonės puslapis susideda iš 3 informacinių dalių: įmonės informacija, paslaugų/produktų informacija ir naujienos. Įmonės informacija tai visos vizijos, misijos, kontaktai, skyriai, parduotuvės, atstovybės ir aišku, „Apie mus“ tekstas, kurį skaito tik pasipiktinę pirkėjai ir konkurentai. Produktų ir paslaugų informacija yra kiekvienos paslaugos ar produkto pristatymas, aprašymas. Naujienos – įmonės ir produkcijos naujienos, pranešimai spaudai, įvairios akcijos ir konkursai. Iš tiesų viską galima sutalpinti į keletą statinių puslapių ir puslapį „užšaldytą“ tokiu būdu laikyti keletą metų. Straipsniai turėtų būti atskira informacijos kategorija, nes jie gali būti apie visas tris paminėtas dalis – tiek apie įmonę, tiek apie paslaugas/produktus, tiek apie naujoves ir naujienas. Kaip visa tai atrodo? www.imoniu-steigimas.eu pati apačia – vienas iš pavyzdžių. Taip pat ir https://pigu.lt/lt/g/. Galų gale www.rasytojas.lt skyrelis „Žurnalas“.
Nauda:
- Puslapis nuolatos atnaujinamas šviežiu turiniu;
- Svetainėje atsiranda tam tikram raktiniam žodžiui optimizuoti puslapiai;
- Atsiranda galimybė dalintis nauju turiniu socialiniuose tinkluose.
- Atsiranda galimybė perpublikuoti straipsnį į didžiuosius naujienų portalus Delfi, Balsas, Alfa, 15min, kurie su mielu noru skolinasi kokybišką turinį nemokamai nepagailėdami nuorodos į šaltinį.
2 vieta. Teminiai leidiniai. Čia situacija sudėtinga, kadangi Lietuvoje teminių leidinių yra mažai, dažniausiai jie yra mokami ir už straipsnio patalpinimą prašo pinigų. Bet ne visi. Į teminių leidinių kategoriją galima priskirti ir teminius tinklaraščius, kurie turinio neatsisakys, ypač, jei jis bus parašytas specialiai jiems, o ne atsiųstas iš karto gatavas straipsnis. Ši praktika dar žinoma kaip „svečio įrašas“ arba „guest blogging“.
Nauda:
- Nuoroda iš labai susijusio tematika puslapio;
- Eksperto pozicija straipsnyje padeda pardavimams (ilgalaikiams);
- Papildomas prekės ženklo populiarinimas.
3 vieta. Asmeniniai tinklaraščiai ir jų tinklai. Straipsnis patalpinamas viename iš asmeninių tinklaraščių. Paprastai blogeriai nėra labai jau linkę įsileisti į savo „darželį“ pašalinių. Šie blogeriai, priešingai, tik pašalinių ir telaukia. Gatavo straipsnio patalpinimo kaina – nuo 10 iki 50 eurų priklausomai nuo tinklaraščio išsivystymo lygio ir savininko gobšumo. (Pavyzdžiui į Rasytojas.lt tinklą patekti galima už 4 eurus). Viskas vyksta paprastai – tiesiog el. paštu nusiunčiate straipsnį, ir savininkas pasirūpina jo patalpinimu, iliustracija, nuoroda, teksto formatavimu. Iš tokių blogų dažniausiai lankytojai neateina, nes jie nėra gausiai lankomi, nors ir gerai vertinami paieškose. Bet koks buvo straipsnio tikslas? Lankytojai, ar pozicijų Paieškoje gerinimas?..
Nauda:
- Vertinga nuoroda Paieškai.
- Galimybė susitarti dėl dešimties ir daugiau straipsnių publikavimo iš karto.
4 vieta. Straipsnių katalogai. Tai nemokami, arba mokami puslapiai, leidiniai, kur autorius užsiregistruoja pats ir nekliudomas publikuoja savo turinį kada tik nori. Straipsnių katalogai dažniausiai yra nemoderuojami, tačiau dabartinės SEO tendencijos įveda savas korekcijas ir vis daugiau jų pradeda moderavimą siekdami apsisaugoti nuo žemos kokybės turinio ar kopijavimo. Katalogų nėra daug, nes dauguma jų mokami. Iš nemokami reiktų paminėti straipsniukatalogas.eu, ezinios.lt, tekst.us.lt.
Nauda:
- Galimybė savo straipsnį patalpinti nemokamai.
- Straipsnių kiekis, tematika yra nekontroliuojama.
- Nuorodos vertingos paieškos sistemoms.
5 vieta. Pilietinės žiniasklaidos puslapiai. Lietuvoje tokie yra 3: Ikrauk.15min.lt, Pilietis.delfi.lt ir Bendraukime.lrytas.lt. Bėda ta, kad nuorodos ten labai sunkiai patenka, nebent neaktyvios arba viską labai gudriai sugalvosite, ir redaktoriams neliks nieko kito, kaip jas ten palikti. Bet tai rizikinga. Tokie straipsniai gali populiarinti prekės ženklą, sukelti diskusijas, kuriomis reiktų pasinaudoti savo naudai, priversti skaitytojus eiti į Paiešką ir ieškoti tam tikrų raktinių žodžių (ypač tų, pagal kuriuos esate aukštai).
Nauda:
- Didelis lankytojų srautas.
- Galimybė dalyvauti ir skatinti diskusijas.
Ar jums neatrodo, kad kažką praleidome? Tikrai, yra dar viena vieta, kuri visai tinkama straipsniams publikuoti. Tai įvairūs forumai, pavyzdžiui Banga.lt, Uzdarbis.lt, Forumas.Draugas.lt, Supermama.lt, Manodrabuziai.lt ir t.t. Deja, forumas paprastai yra traktuojamas kaip ne itin gera vieta tokiai informacijai, todėl labai mažai šansų, kad tas straipsnis bus matomas paieškoje (išskyrus su Uzdarbis.lt). Taip pat kita bėda – forume bet kokia išeinanti nuoroda yra „nofollow“, taigi jums SEO prasme mažai naudinga, nors lankytojų ir atveda nemažai.
Štai jums ir 5 (arba 6, jei užskaitote paskutinę vietą) puikios vietos, kur „kišti“ savo paruoštus straipsnius.
Straipsnis atnaujintas 2019-05-30.
Sveiki!
Labai ačiū už informaciją ir dar labiau – už pateiktus svetainių adresus. Išeidama iš šio puslapio išsinešu ne tik tai, ko ieškojau, bet ir papildomų žinių bei idėjų.
Geros kloties!