Idėja straipsniams – klausimai tekste

klaustukasNoriu pasidalinti viena nebloga idėja, kurią dažnai pats naudoju rašydamas straipsnius. Kadangi rašau su mintimi, kad skaitytojui straipsnis turi būti naudingas, nesvarbu, ar jis SEO, ar normalus, tenka įsivaizduoti, ko skaitytojas gali ieškoti. Pats esu gana patyręs ieškotojas, naudoju + ir – formuodamas užklausas, nustatau laiką ir kalbą ir t.t., bet kartais pagaunu save darantis lygiai tą patį, ką daro pradedantieji ieškotojai – rašydamas viską klausimą.

Kiek kainuoja autobuso bilietai į Varšuvą?
Koks atstumas tarp Vilniaus ir Kaišiadorių?
Kaip iškepti blynus?

Tokias paieškas įvedu į Google ir tikiuosi iš karto rasti blogus ar straipsnius su ieškoma informacija. Deja, taip beveik niekada nepavyksta, pirmose vietose būna tik nelabai susijęs turinys, o paėmus klausimą į kabutes, iš viso pasako, kad tikslaus rezultato neduos… Ech, koks nusivylimas. Įvedu ne „Kaip iškepti blynus?“, o „blynai receptai miltai“ ir štai krūva rezultatų apie blynų kepimą. Gerai, kad žinau, kaip reikia ieškoti, tačiau tokių žinančiųjų yra gal koks 10% iš visų besinaudojančių internetu. Jei jie iš karto neranda, patiria stresą. Tai ką mes, tekstų kūrėjai, apskritai čia veikiame?

Pripažinkime, teršiame internetą tekstais su tais pačiais nuvalkiotais raktiniais žodžiais „blynu receptai“ ar „blynu receptas“, nes taip parodė Google Keyword Tools.

SEO tekstai keičiasi. Jie turi būti naudingi, lengvai skaitomi, įdomūs, užkabinantys. Taip sakė SEO dievas Matt Cutts ne kartą ir ne du. Jis yra visiškai teisus, nes aš matau savo mylimą žmoną prie savo kompiuterio besikeikiančią, nes eilinį kartą neranda to, ko ieško. O ji greičiausiai įvedė klausimą „Kiek kainuoja padėvėtas vaikiškas dviratis?“ Galų gale ji paprašo manęs surasti, o aš jai ir sakau – „elementaru Vatsoniene, štai tavo dviratukai – reikia mokėti ieškoti…“

Štai jums pasiūlymas vertas 100 litų. (Jūs man būsite skolingi…:)) Rašydami straipsnį su tam tikru raktiniu žodžiu, pasirašykime tris klausimus apie jį. Pavyzdžiui, rašote apie tuos pačius nusibodusius greituosius kreditus.

Kas duoda greitus kreditus geriausiomis sąlygomis?
Per kiek laiko reikia grąžinti greitąjį kreditą?
Nuo kelių metų duodamas greitasis kreditas?

Šie klausimai turi atsirasti jūsų tekste. Galite juos paryškinti, galite to ir nedaryti, tačiau jie turi ten būti. Nesvarbu, kad tikslaus raktinio žodžio juose nėra. Tegul būna jie tam atvejui, kai 3 vartotojai per mėnesį Googlui užduos klausimą, o ne rašys „greitieji kreditai vilnius“.

Jei turite užsakymą keliems straipsniams, šiuos klausimus galite panaudoti savo SEO turinio strategijai. Tai daroma labai paprastai. Vos gavę užsakymą įsivaizduokite medį. Kamienas yra pagrindinis raktinis žodis. Jį reikia stiprinti ir auginti, kad lankytojas, papuolęs į paieškos rezultatų mišką, iš karto į jį atkreiptų dėmesį. Medis turi stambias šakas. Tai kiek ilgesni raktiniai žodžiai. Auga šakos, stiprėja ir kamienas… Ant šakų yra mažesnės šakelės. Tai ilgi ir nelabai konkurencingi raktiniai žodžiai. Štai čia ir turėtų būti visi tie raktažodžiai-klausimai. Ant tokios šakelės jau auga lapai, kurie tai krenta, tai vėl užauga nauji. Tai gali būti paminėjimai socialiniuose tinkluose. Paprasta, tiesa?

medis

Kas toliau? Toliau liks tik auginti naujas „šakeles“ ir „šakas“ vis naujais straipsniais. Taip bus patenkintas ir Google, ir skaitytojas.

Pasikartojam dar kartą – pasistenkite įsivaizduoti, kokius klausimus gali užduoti skaitytojas, ieškodamas informacijos apie rašomą objektą, ir jam tuos klausimus pateikite tekste. O atsakymai turi būti būtinai, jei tekstas kokybiškas ir norite, kad jį žmonės laikytų naudingu…

Sėkmės darbuose!

Share

You may also like...

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *