„Google” vienareikšmiškai yra populiariausia paieškos sistema. Juk daugiau nei 90 proc. Lietuvos internautų paslaugų ir prekių paieškai renkasi šią sistemą. Todėl konkurencija joje „žvėriška“. Pagrindiniai ginklai kovoje – svetainės ar internetinių projektų optimizavimas (SEO). Pastaruoju metu lyg aidas pasigirsta paieškos sistemų rinkodaros (SEM) sąvoka. Įdomiausia, kad nauja ir greitai populiarėjanti paslauga prikausto mūsų dėmesį ir tik po kurio laiko supranti, kad tai jau kažkur girdėta.
SEM paslaugos
Kompleksiškai optimizuojami komercijos procesai elektroninėje erdvėje vadinami SEM (angl. search engine marketing). Visokiausio plauko šarlatanai bando mus įtikinti, kad rinkodara pati reikalauja kažko naujo. Vienas iš jų argumentų, jog vienkartinio SEO jau nebepakanka, reikia ne tik optimizuoti svetainę, tačiau plėtoti verslą socialiniuose tinkluose, reikia reklaminių skydelių ir dar keliais gudriais žodžiais įvardintų paslaugų. Tačiau jie nutyli, jog SEO niekada ir nebuvo vienkartinis reikalas, o išorinis optimizavimas labai priklauso nuo strategijos socialiniuose tinkluose.
Kitas ir nemažiau svarbus faktas tai naujos paslaugos populiarumas. SEM specialistai, kad ir kaip žaistų užsienyje, Lietuvoje dar tik žengia pirmus žingsnius. Dažniausiai įmonės SEM paslaugas atlieka kaip papildomas, nes specializuojasi SEO, „Adwords” ir kitose jau pasiteisinusiose rinkodaros strategijose. Tokių įmonių Lietuvoje taip pat nėra daug. Galbūt SEM yra ateitis, o gal tai tiesiog kitais žodžiais apibūdintas SEO. Šiaip ar taip ši strategija neduos naudos jeigu prieš tai nebus atliktas svetainės optimizavimas paieškos sistemoms.
SEO paslaugos
SEO ( angl. Search Engine Optimization) paslaugos pažįstamos beveik kiekvienam, kuris moka įsijungti kompiuterį arba girdėjo kažką apie interneto ikonėlę monitoriuje. Pasak SEO paslaugos ekspertų buk-pirmas.lt atstovų – verslas nuožmioje konkurencinėje kovoje yra suinteresuotas būti matomas. SEO – efektyviausias įrankis, kuriuo naudojantis galima tai pasiekti.
Vidiniu SEO svetainė optimizuojama ir to rezultatas – svetainė „susidraugauja” su paieškos sistemoms. Tačiau to nepakanka. Į SEO paslaugas taip pat įeina auditas, analizė, programos pakoregavimas ir išorinis optimizavimas.
Išorinio SEO optimizavimo metu siekiama į svetainę, elektroninę parduotuvę ar kitą projektą, pritraukti lankytojų, naudojant kuo daugiau atgalinių nuorodų (pagal tam tikrus kriterijus). Todėl čia kuriama strategija, ieškoma kontekstinių atgalinių nuorodų.
Galiausiai SEO paslaugų dėka užkopiate į paieškos sistemų olimpą. Jeigu įjungiate socialinius tinklus užklausų skaičius gali padidėti net kelis šimtus procentų. Tuomet telieka klientus konvertuoti į lojalius klientus, suteikiant kokybiškas paslaugas ar prekes.
Svarbu:
- SEO nėra vienkartinės paslaugos. Net ir atlikus vidinį ir išorinį optimizavimą bei pasiekus savo tikslą negalima sustoti. Juk konkurentai nesnaudžia. Situacija reitingų viršūnėse ir „Google” rekomendacijos keičiasi žaibišku greičiu. Todėl privalu nuolat tobulinti internetinį projektą. Blogiausiu atveju periodiškai peržiūrėti svetainę.
- SEO paslaugos kaina yra mažesnė negu SEM. Dažnai, SEM specialistai nepasivargina įkainoti net elementarios nuorodos socialiniuose tinkluose pasidalijimo.