Kodėl jūsų turinio strategija neveikia

„Turinys yra dievas!“ „Turinio strategija padidins jūsų pardavimus n kartų!” „Turinys padės jūsų prekės ženklui tapti Apple ar Coca-Cola lygio…“

turinio strategijaAr dažnai jums tai sako jūsų rinkodaros „specialistai“? Jūs jais tikite? Būkite atsargūs ir į turinio strategijas žiūrėkite blaivia galva. Neleiskite naujausiai madai užgožti laiko patikrintus metodus reklamuoti jūsų verslą. Facebookas tai jau kartą padarė leidęs visiems registruoti savo įmones, o vėliau rodydamas nemokamai tik 10% visų sekėjų, kad už kitus susimokėtumėte papildomai. Tada poros metų darbas nuėjo šuniui ant uodegos. Dar žemiau gali nueiti turinio strategija, jei ji nėra daroma tinkamai.

Atsakykite į šiuos 5 esminius klausimus:

  1. Ar jūsų įmonė turi savo tinklaraštį arba bent jau reguliariai pildo naujienų skiltį?
  2. Ar turite rašytą planą, kuriame būtų išvardintos straipsnių temos, apklausų pobūdis, infografiko tema ir tikslas?
  3. Ar turite specialų turinio publikavimo kalendorių (gali būti ir Excelis) kartu su turinio papildomu viešinimu?
  4. Kas jums tą turinį ruošia? Dar nežinote?..
  5. Ar nustatėte turinio tikslus – daugiau lankytojų, sukelta diskusija socialiniuose tinkluose, dar kartą priminta apie prekės ženklą ir pan.?

Jei į visus 5 atsakėte TAIP, toliau galite ir neskaityti, nes šis straipsnis ne jums. Jei atsakėte NE į bent vieną klausimą, skaitykite toliau ir įsidėmėkite

Turinio strategija neveiks, jei ji niekam tikusi, nevaldoma ir orientuota į jūsų direktoriaus nuomonę, o ne realius lankytojus/klientus.

Kodėl jūsų turinio strategija niekam tikusi?

Todėl, kad nežinote, kam ji skirta. O skirta ji turi būti potencialiam ir esamam klientui, kurio visai nepažįstate, nes jis pas jus dar neatėjo. Turinio strategija NĖRA skirta direktoriui, rinkodaros skyriaus 5 darbuotojams, sudarantiems griežtą vertinimo komisiją, konkurentams, kurie užsuka į jūsų puslapį pasižiūrėti, ką naujo nuveikėte ir kaip jus aplenkti padarius geriau, pigiau, greičiau…

Sensacija! Jūsų turinį skaito po vieną žmogų vienu metu!

Niekada straipsnio neskaito dešimtimis. Video kartais dviese pasižiūri, bet ir tai ne itin įdėmiai, nes darbe ausinių dviems nelabai kas turi… Jūsų turinį skaito tik vienas žmogus, vienu metu. Ir jam tas turinys turi būti pritaikytas, tad kreipinys „mielieji klientai“ priverčia pasijausti šizofreniku – kiek dar už manęs tų klientų stovi?..

Turinį visada adresuokite vienam žmogui, net jei ir naudojate malonų kreipinį Jūs.

Turinio strategija neveiksni, jei nežinote kam ji reikalinga. Paleidote į interneto platybes pranešimą spaudai. Koks šio turinio tikslas? Ką jis turi padaryti? Jei pritraukti žiniasklaidos dėmesį, tai kodėl jį publikuojate viešai, o ne siunčiate tiesiai į žurnalistų el. paštą? Jei publikuojate jį viešai, reiškia norite dar kažko. O ko? Kad ateitų daugiau lankytojų? Sunervinti konkurentus? Pranešimai spaudai neveiksmingi dėl vienos priežasties – neaišku, ką daryti juos permetus akimis.

Gerai, parašėte straipsnį ir patalpinote jį savo interneto puslapyje. Kas toliau? Ką lankytojas turi padaryti, kai perskaito?

Kiekvienas turinys turi turėti tiksliai nustatytą tikslą. Po kiekvieno paskelbimo turite pasiruošti stebėti, kaip tas tikslas yra įgyvendinamas ir atsakyti į nepatogų klausimą – kodėl tikslas per numatytą laiką nebuvo pasiektas. To neabejotinai paklaus vadovybė, nes turiniui sukurti greičiausiai bus išleista šiek tiek pinigų…

Ar žinojote, kad „spamas“ labiausiai mus pasiekia savaitės viduryje? O daugiausiai socialinių tinklų žinučių yra perskaitoma 12 valandą dienos? Yra dar krūva visokių tyrimų ir statistikų, kada geriausiai publikuoti turinį. Jei publikuojate tą pačią dieną, kai jis paruošiamas, greičiausiai jis nepasieks savo tikslų. Reikia aiškiai suplanuoti, kad turinys yra naudingiausias. Aišku, SEO straipsniams tai nelabai svarbu, jei ir juos laikome turinio strategijos dalimi.

Turinį ruošti turite KARTU su profesionalais

Kas jums ruošia turinį? Patys? Mokate rašyti, žinote, kaip skaito paprastas potencialus klientas? Gali būti, bet kartais paskaičius atrodo, kad vienas skyriaus darbuotojas rašo kitam skyriaus darbuotojui, kuris yra net ne naujai priimtas į darbą ir dar nežino visų plonybių ir subtilybių. Turinį turite rašyti kartu su profesionalais. Kaip? Juk profesionalūs rašytojai yra menininkai, o ne pardavėjai, todėl apie jūsų prekę ar paslaugą nesupranta…

80% turinio rašo tekstų rašytojas/ 20% rašote jūs – profesionalai

80/20 taisyklėTai idealus santykis. Jis atėjo iš ilgametės patirties, nes tekstą parašyti užtrunkama 2 valandas, o perskaitymui ir kai kurioms korekcijoms sugaištama 10-25 minutes. Po korekcijų tekstas tampa daugiau mažiau skaitomas ir su profesionalams būdingais terminais, neiškraipytais faktais ir angažuota įmonės informacija. Jei tikitės, kad tekstų rašytojas parašys idealų tekstą 99% ir jums liks tik pataisyti vadovo pareigas, bei kelias klaideles, tai KLYSTATE. Geriausiu atveju tai bus 95%, bet jums vis tiek reiks gaišti laiką, kad galėtumėte tekstą įsidėti savo puslapyje ar kur jis numatytas.

Kuris pirmiau turi rašyti? Patys susitarkite. Būna, kad viskas prasideda nuo atsakymų į klausimyną (10% darbo), po kurio gimsta tekstas, kurio korekcijoms skiriama dar 10%. Dažniausiai rašytojas pateikia pirminį teksto variantą, o jau tada vyksta ilgas ir nuobodus taisymas.

Aišku, kad jūs geriau žinote, kaip turi būti! Ai6ku, kad jūs nenutuokiate, kaip reikia informaciją pateikti klientui, kad ji suvirpintų tam tikras stygas ir jis taptų jūsų klientu, o ne eitų pas konkurentus. Jei sugebėsite suderinti šiuos du dalykus, tekstai ir kitas turinys bus idealūs.

Jei nesuderinote ir paleidote tokį tekstą – jis beveik pasmerktas.

Savo turinį reikia reklamuoti papildomai

Jei turinį tik paleidžiate į interneto platybes ir pamirštate, tikėdamiesi, kad jis dabar jums atneš aukso kalnus, tai geriau iš viso nieko nedarykite.

Turiniu turi būti rūpinamasi net ir praėjus metams nuo jo publikavimo datos. Tai jūsų turtas, kurį vis dar galite pasiūlyti savo klientams, tad neužmeskite jo. Tiesa, planuodami turinį atsižvelkite, ar straipsnis ar video klipas bus dar aktualus po metų. Kaip tai padaryti? Tam yra ir Facebookas, ir naujienlaiškiai ir kiti straipsniai, kuriuose galima įdėti nuorodas į seną turinį ir taip nuo jo nupūsti dulkes ir išvilkti į dienos šviesą, jei to nepadaro už jus Google.

Turinio rinkodara dėl SEO?

Neapsigaukite ir nepasimaukite ant „seošnikų“ pasakų, kad turinio rinkodara yra reikalinga tik tam, kad susirinktumėte nuorodas. Ne tik tam, nors nuorodos irgi nepakenks… Turinio rinkodara yra skirta pritraukti naujus ir išlaikyti esamus klientus, o ne „pamaloninti“ savo SEO ataskaitas pakilusiais trijų žodžių ilgumo raktažodžiais. Viskas daroma dėl klientų, o ne dėl SEO, vadovų užgaidų, ar reaguojant į „ką dabar pasakys žmonės…“.

Tik turėdami tokią turinio strategiją galėsite kažko pasiekti. Jei žiūrėsite į ją atmestinai, tai gausite to, ko ir nusipelnėte – šnipštą, už kurį teks ir susimokėti, ir atsiskaityti…

Share

You may also like...

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *