Optimizavimas paieškos sistemoms daugeliui smulkaus verslo atstovų gali būti sudėtingas uždavinys – tam paprastai trūksta žinių, laiko ir lėšų. Tačiau netgi turint nedidelį biudžetą ir pasitelkus profesionalus galima pasiekti gerų rezultatų. Svarbu pradėti kuo anksčiau ir neleisti konkurentams išsikovoti geresnių pozicijų. Atminkite, jokio SEO = jokio lankytojų srauto iš paieškos sistemų.
- Reikalingas tiek vidinis, tiek išorinis SEO optimizavimas. Tai tarsi dvyniai, kurie vienas be kito negali ir nėra vieno, kuris būtų svarbesnis. Sutvarkykite tinklalapį taip, jog viskas būtų paprasta, aišku ir lengvai suprantama, kad visi tinklalapio vidiniai puslapiai būtų pasiekiami daugiausiai trejais pelės mygtuko paspaudimais. T.y. techninė dalis turi būti draugiška SEO. Jei jūsų tinklalapis yra sporto inventoriaus el.parduotuvė, tuomet išsirinkite susijusius raktažodžius, pvz. sporto prekes, treniruokliai, priemonės sportui, kuriuos naudosite tiek tinklalapio vidiniam optimizavimui, tiek išoriniam.
- Optimizuokitės vietinei paieškai. Jei veiklą vykdote tik tam tikroje vietovėje (Vilniuje, Panevėžyje ar Baisiogaloje), tuomet naudokite šią informaciją ir optimizuojant. Taip potencialūs klientai paieškos laukelyje įvedę „sporto prekės Vilniuje“ pirmose paieškos pozicijose ras būtent jūsų tinklalapį.
- Analizuokite konkurentus. Laikyk draugus arti, priešus dar arčiau – sako liaudies išmintis. Stebėkite konkurentus, pasitelkite SEO paslaugos įrankius raktažodžių analizei ir žinokite, kokius optimizavimo veiksmus jie atlieka. Taip bus lengviau patiems rasti savo nišą bei susidėlioti strategiją. Beje, atminkite, jog nėra dviejų vienodų tinklalapių, tad nėra ir dviejų vienodų SEO strategijų. Tai kas puikiai tiko jūsų pažįstamo, draugo ar konkurento tinklalapiui, gali visai netikti jums.
- SEO paslaugos yra ilgalaikė investicija, tačiau rezultatai nėra pasiekiami iškart. Optimizacijos veiksmai atlikti šiandien paieškos sistemų gali būti įvertinti rytoj, po mėnesio ar net kelių. Tad greitų rezultatų tikėtis nėra verta. Taip pat jei ką tik pradėjote optimizacija, pakilti virš konkurentų kurie optimizuotis pradėjo gerokai seniau, prireiks laiko ir daug darbo. Tačiau būkite nuoseklūs, jei pradėjote optimizaciją raktažodžiui „sporto prekės“, nepulkite optimizuoti kitokio, vien dėl to, kad pirmasis per savaitę nepateko į paieškos rezultatų dešimtuką.
Tad apibendrintai, reikia pradėti kaip galima anksčiau, pasitikėti profesionalais, skirti pakankamai laiko optimizacijai, tuomet net su nedideliu biudžetu pasieksite norimų rezultatų. Sėkmės!
Labai Basic, bet gerai parašytas straipsnis. Šaunu!
Aš jau įsitikinau, kad svarbus išorinis tiek vidinis seo. Savo tinklapiui anksčiau nedariau išorinio seo tai nebuvo geri rezultatai, o kai pradėjau su tuo dirbti viskas šoktelėjo aukštyn.:)
Geriausias patarimas yra optimizuoti vietinei paieškai ir išmokti ieškoti gerų backlink’ų. Geras straipsnis.