Kiekvienais metais SEO tendencijos šiek tiek pasikeičia. Apie SEO tekstus galime rašyti kiekvienais metais ir priminti, kokie dabar yra Google reikalavimai. Nepraleisime progos tai padaryti ir dabar.
SEO tekstai skirti žmogui
Vyrauja klaidinga nuomonė, kad SEO tekstas turi būti prigrūstas raktinių žodžių. Kai kurie raktiniai yra ne itin taisyklingos formos su nesuderintais linksniais. To neturėtų būti, nes Google analizuoja teksto temą, o ne vien tik skaičiuoja žodžius. Dėl šios priežasties pastangos įtikti Google gali atsigręžti prieš eilinį žmogų, kuris lankosi puslapyje ir ieško informacijos. Dažnai SEO paslaugų tiekėjai neatsižvelgia į šiuos momentus, dėl to tekstai internetinėje svetainėje ar elektroninėje parduotuvėje yra tragiški kokybės prasme.
2018 metų tendencija yra aiški – tekstai turi tenkinti lankytojų daugumos, o ne Google robotų lūkesčius.
Kaip rašyti SEO tekstus 2018 metais?
Juokaujame, kad žydas į klausimą atsako klausimu. Jei tai būtų tiesa, tai Google kūrė žydų inžinieriai, kurie dievina klausimus. Tekste turėtų būti klausimai, kuriuos užduoda lankytojai, pavyzdžiui, „kiek kainuoja plastikiniai langai Vilniuje?“. Dar būtų neblogai šį klausimą paryškinti, kad Google robotai suprastų, jog šiam klausimui ir jame esantiems raktiniams yra skiriama daugiau dėmesio.
Tekstuose nereiktų vengti paminėti užsakovo interneto puslapio adreso. Nebūtinai jis turėtų būti su nuoroda, tiesiog paminėtas pavadinimas. Pavyzdžiui, „leidinio www.straipsnis.lt redaktoriaus nuomone…“. SEO specialistai supras – tai vadinamieji „brandiniai“ raktažodžiai, į kuriuos Google žiūri itin palankiai. Beje, MOZ įrankis net suteikia neigiamą vertinimą, jei tekstuose trūksta „brandinių“ raktažodžių.
Kuo daugiau, tuo geriau? Jei nėra apie ką rašyti 1000 žodžių, tai ir nerašykite. Pakaks ir 100. Bet tada įdėkite keletą nuotraukų, Youtube video klipą. Puslapyje lankytojas praleis daugiau laiko, nei skaitydamas, o tai reiškia, kad puslapis yra naudingas. Kaip Google žiūri į naudingą turinį? Teisingai, deda tik pliusą ir rodo aukščiau. Dėl to nereiktų aklai laikytis tos 300 žodžių mantros. Tai optimalus kiekis teksto skaitymui internete, o ne Google robotams.
Vidinė SEO optimizacija – pasidaryk pats!
Dažnas mano, kad vidinė SEO optimizacija gali būti atliekama tik profesionalų. Deja, tai ne visiškai tiesa. SEO specialistai tai daro greičiau ir efektyviau, tačiau nereiškia, kad patys negalite atlikti esminių vidinės optimizacijos veiksmų. Ypač, jei jūsų tinklalapis yra sukurtas naudojant WordPress turinio valdymo sistemą.
Kokie esminiai vidinės optimizacijos momentai?
- MetaTitle ir MetaDescription. Šie du atvirai nematomi tekstai yra svarbūs Google, todėl pasistenkite sukurti juos specialiai, o ne leiskite Google robotams pasiimti pirmą tekstą, kurį randa jūsų puslapyje. Beje, MetaDescription yra išplėstas iki 320 simbolių, kai seniau buvo galima tik 156 simboliais su tarpais.
- Vidinės nuorodos. Vidines nuorodas iš vieno puslapio į kitą galite padaryti ir patys. Į paslaugų aprašymą įdėkite nuorodą į savo tinklaraščio straipsnį, o straipsnyje – į minimas paslaugas.
- Jokiu 404 puslapių. Įsidiekite nemokamą Google Webmaster Tools įrankį ir peržiūrėkite, ar Google nefiksuoja 404 klaidų puslapių. Tai reiškia, kad kai kurios nuorodos neveikia. Peržiūrėkite puslapius, kad nebeliktų 404 puslapių.
- Paprasta navigacija. Stenkitės, kad navigacija būtų kuo paprastesnė. Google dabar tikrina ir tai, tad jei meniu punktai surūšiuoti sudėtingai, o kai kurie puslapiai sunkiai pasiekiami – gali kilti bėdų.
- Mobili versija. Jei naudojate WordPress, rekomenduojame įsidiegti Jetpack įskiepį. Jame yra daug naudingų puslapiui įrankių. Vienas jų – aktyvuoti mobiliąją versiją. Taip būsite tikri, kad jūsų puslapis dailiai rodomas išmaniojo ekrane, o Google už tai deda riebų pliusą.
Daug laiko neužims ir kai kurių tekstų paredagavimas, tad tai irgi vidinio SEO dalis.
Daugiau niekas kaip ir nesikeičia. Turinys vis dar karalius! 😉
Labai naudingi patarimai, ačiū :))