Vienas senas pažįstamas po mano prezentacijos „kaip uždirbti iš blogo“ paklausė gana įdomų klausimą. Jei paties teksto rašymas užima apie valandą, tai kaip įvertinti derinimą, korekcijas, informacijos paieškoms sugaištą laiką. Atsakymas atrodytų gana paprastas – valandiniu savo įkainiu, tačiau iš tikrųjų yra ne visiškai taip.
Tekstų rašymas susideda iš kelių etapų:
1 etapas. Pirminis kontaktas su klientu, savo paslaugų pristatymas. Šiame etape rašytojas susirašinėja su klientu ir atsakinėja į jam rūpimus klausimus. Kartais klientas pradeda klausinėti apie SEO, tad čia neišvengiamai atliekama nedidelė SEO konsultacija. Už ją niekas nemoka, nes kuo profesionaliau ir aiškiau yra paaiškinama, kam tekstai reikalingi, tuo daugiau užsakymų galima gauti ateityje. Sugaištas laikas ir darbai įvertinami 0 litų, nes tai yra investicija į užsakymo gavimą ir nuolatinio kliento paruošimą. Užtrunkama kelias dienas.
2 etapas. Darbo užduoties išgryninimas. Kartais klientas labai gerai žino, ko jis nor,i ir jau pirmajame laiške pateikia konkrečią informaciją – 10 straipsnių, 200-300 žodžių, raktažodžių sąrašas, būtinas raktažodis pavadinime, įmonės pavadino neminima… Dažniausiai klientas nelabai žino, ko nori, todėl tenka pateikti jam konkretesnes temas iš anksto. Tam irgi sugaištamas laikas, kuris taip pat yra investicija į ilgalaikį bendradarbiavimą. Užtrunkama kelias dienas.
3 etapas. Informacijos paieška. Esant temai, kurios rašytojas dar nėra rašęs, reikalingas tam tikras laikas informacijai susirinkti. Neseniai teko rašyti apie mulčiavimą. Kas tai yra išsiaiškinau per 2 valandas, nors dar pernai rudenį buvau tai daręs pats. Informacijos paieškai rekomenduojama skirti 1-2 valandas. Jei jau reikia daugiau, tai turėtų atsispindėti ir straipsnio kainoje. Užmokestis (vienkartinis, vlandinis ar simbolinis) už informacijos paiešką ir apdorojimą neturėtų labai išgasdinti užsakovo, ypač jei užsakymas yra didesnis ir su perspektyva. Iki 2 valandų informacijos paiešką laikykite investicija į ateitį. Jei vienam klientui rašysite 5 straipsnius apie verslo paskolas, po kurio laiko gavę panašų užsakymą iš kito kliento, informacijos paieškai tiek laiko jau nebesugaišite. Su laiku susidarys kelių temų kraitelė, kurias galite rašyti gana kokybiškai ir be ilgo informacijos apdorojimo. Be to tai puiki investicija į žinias apie tam tikrą rinką, ypač, jei tai susiję su kitais jūsų darbais, pavyzdžiui rinkodara ir reklama.
4 etapas. Darbo atlikimas. Parašomas straipsnis nurodyta tematika su reikiamais raktiniais žodžiais. Straipsnis redaguojamas. Užtrunkama 1 valanda. Straipsnio kaina, sakykime, 50 litų. Tai tiesioginis uždarbis.
5 etapas. Korekcijos. Dažniausiai korekcijos būna tada, kai sugaištama per mažai laiko renkant ir apdorojant informaciją. Tai lyg 3 etapo papildymas, nes pakoregavus faktus viename straipsnyje, supratimas apie temą jau keičiasi, ir kituose tas pats „nusišnekėjimas“ nebebus kartojamas. Jei straipsnio nepriima ir atsisako už jį mokėti, vertėtų paklausti, kas jame yra blogai. Mokymasis iš klaidų yra labai svarbus. Net jei už jį nebuvo sumokėta, straipsnį galite išpublikuoti pas save tinklaraštyje. Galbūt kas nors jame pageidaus patalpinti savo nuorodą ateityje. Visokia patirtis yra naudinga, net jei sprogstate iš pykčio dėl nesumokėtų pinigų už, kliento požiūriu, nekokybišką straipsnį.
Bet kuri tema pati savaime yra investicija į jūsų ateities užsakymus. Paprasta situacija – klientas, kuriam reikia tekstų apie odinius baldus randa jūsų tinklaraštyje nepanaudotų straipsnių apie odinius baldus. Greičiausiai jis į jus kreipsis, nes apie odinius baldus jau esate rašę, nors ir ne visiškai taip, kaip reikia. Jau turite patirties, jau domėjotės, tad laiko sugaišite vis mažiau ir mažiau.
SEO tekstų rašytojas yra neabejotinas diletantas, nes gerai apie viską rašyti negali. Tai ne visiems akivaizdu, tad išnaudokite šį faktą 2 etape, kai derinate darbo užduotį, o galbūt ir galutines kainas. Bet kokios investicijos į žinias atsipirks su kaupu, nes su laiku tampate ekspertu, o ekspertai už savo paslaugas ima daugiau nei pradedantieji.