Darbas su nauju klientu visada yra didelis iššūkis. Niekada nežinai, ko tiksliai iš tavęs tikisi klientas, ką apie tave galvoja, ar ieško papildomos informacijos apie buvusius darbus. Jeigu klientas etėjo per rekomendacijas – viskas puiku, tačiau kaip elgtis situacijoje, kai klientas naujas ir nepažįstamas?
Rekomenduoju pirmiausiai parašyti klientui bandomąjį tekstą su jo paties parinktais raktažodžiais. Tekstą reiktų rašyti paprastai, skiriant tiek pat laiko, kiek ir visiems kitiems. tai neturėtų būti 10 kartų peršlifuotas tekstas, nes gavę užsakymą, tiek laiko kiekvienam jo tekstui skirti nebegalėsite.
Bandomasis SEO tekstas reikalingas dėl kelių priežasčių:
- Parodyti klientui stilistiką ir teksto apimtis. Labai svarbu, kad klientas matytų, kokiu stiliumi jam ketinate rašyti. Gali būti, kad kai kurie klientai įsivaizduoja patys, kokio stiliaus norėtų, tad jei nepataikysite, gali kilti rimtų bėdų. Labai svarbu sutarti iš karto teksto apimtis. Tai daroma žodžiais pagal tai, kokios rūšies tekstai bus rengiami.
- Nustatyti teksto rašymo laiką ir kiekius. Jei tekstai nėra specifiniai ir nereikalaujantys gilių tam tikros srities žinių, stebėkite, per kiek laiko tekstą parašysite. Tokiu būdu galėsite pamatuoti savo laiko sąnaudas. Taip pat lengviau suplanuosite tekstų kiekius pagal savo darbotvarkę. Pavyzdžiui jei tekstą parengiate per valandą, vargu ar galėsite parengti vienam klientui daugiau nei 3 tekstus per dieną. Jei teksto parengimas užtrunka pusę valandos – 5 tekstai per dieną – ne problema. Turėdami tokius skaičius galėsite labai nesunkiai planuoti visus savo darbus, ypač tai aktualu dideliems vieno kliento užsakymams.
- Parodyti klientui, kad esate rimtas žmogus ir į savo darbą žiūrite atsakingai. Iš asmeninės patirties galiu pasakyti, kad kartais bandomuosius tekstus rašau nemokamai. Tai labai svarbus žingsnis link pasitikėjimo ir sklandaus bendradarbiavimo, todėl man svarbu, kad klientas pajaustų, jog į savo būsimąjį darbą žiūriu rimtai, netgi iš savo pusės esu nusiteikęs pritaikyti tam tikras nuolaidas ir išlygas. Esu sąžiningo darbo šalininkas, todėl man tai yra svarbu.
Iš kitos pusės, bandomasis darbas gali būti labai puikus pretekstas paimti avansą ir taip nustatyti pirmuosius finansinius santykius, nuo kurių priklausys viso tolesnis bendradarbiavimo sėkmė.
Prieš pradėdami rašyti, stenkitės išsiaiškinti kuo daugiau informacijos apie tekstą:
- koks raktažodis svarbiausias, ar yra jo variacijų;
- kokios apimties žodžiais tekstas;
- kiek raktažodžių reikia panaudoti tekste;
- ar reikalingas raktažodis pavadinime;
- ar reikalingi teksto formatavimo momentai – skirsniai, boldas, italikas, įžanga ir t.t.;
- koks stilius reikalingas – laisvas, enciklopedinis, poetiškas, reklaminis, humoristinis, kontraversiškas ar pan.;
- kiek pavadinimo variantų reikia.
Turėdami reikalavimus tekstams, žinosite, kaip geriau parašyti ir įtikti klientui. Visa tai galima padaryt jau per pirmąjį bandomąjį SEO tekstuką.