Mobilus SEO – kaip turi atrodyti puslapio tekstai

mobilus seoŠtai ir prasidėjo nauja era interneto puslapių pasaulyje. Prieš dešimtmetį džiaugėmės Web 2.0 privalumais – vartotojų kuriamu turiniui, abipusiu atgaliniu ryšiu. Jau antrus metus iš eilės matoma kita tendencija – internetas keliasi į mobiliuosius įrenginius. Bent jau turėjo keltis, bet dabar sprendžiama rimta dilema – tai vis dėlto kurti mobiliąsias svetaines, ar pritaikyti esamas išmaniesiems įrenginiams?

Su mobiliosiomis svetainėmis viskas aišku – jas kuriame jau dešimtmetį, kai tik išpopuliarėjo WAP (jis vis dar populiarus kai kuriose Afrikos šalyse). Dabar pasikeitė šiek tiek reikalavimai, bet iš esmės viskas lieka taip pat – sumažinti informacijos „svoriai“, supaprastinta navigacija, atskiras subdomenas, dažniausiai m.puslapis.lt. Na, bet ėmė ir atsirado toks dalykas, kaip lankstus dizainas (Responsive design), kuris turi puikią savybę – grafinius elementus pritaikyti pagal įrenginio ekrano rezoliuciją. Jei tai didelis ekranas – rodoma visa FullHD raiška. Jei tai 4 colių išstrižainės paprastas išmanusis telefonas, rodoma informacija kiek suspausta ir pritaikyta būtent tokiai įstrižainei. Šiuo metu didžiausius išmaniųjų telefonų ekranus gamina Sony savo Xperia telefonams – net 6,4 colių įstrižainės, tad tokiame ekrane matomas gana neblogas „gabalas“ svetainės. Nesigilinkime į mobiliojo interneto technines galimybes ar naudojimosi statistika. Kai skaitysite šį straipsnį ji jau bus pasenusi, nes kas dieną šimtai žmonių Lietuvoje pradeda naudotis internetu savo telefone arba planšetėje. Mus domina kai kas, apie ką labai plačiai nekalbama – kaip turi būti parašyti tekstai, kad jie būtų tinkami ir Google paieškai, ir patogūs skaityti vartotojams?

Esminis momentas – tekstų neturi būti daug. Ten, kur įmanoma nepilstyti iš tuščio į kiaurą, ten reiktų ir nepilstyti. Vartotojas supranta, kad tekstas rašomas beveik apie nieką, bendrinės frazės, niekaip neišskiriančios aprašomo produkto ar paslaugos iš „minios“. Teksto turi būti tiek, kiek jo reikia aiškiai ir konkrečiai pristatyti paslaugą.

Kitas momentas yra teksto suprantamumas Google robotams. Kartais gali tekti pasinaudoti šiokia tokia pagalba – Schema.org. Schema.org yra tam tikras informacijos aprašymo standartas, kuris aprašo paslaugą arba produktą pagal tam tikrus kriterijus. Taip Google semantinė paieška geriau suvokia, apie ką yra puslapis. Reiktų išsiugdyti tokią madą, kaip kad turėjome seniau – rankutėmis įvedinėti Title, MetaDescription ir Keywords laukelius. Jei Title dabar dažnai būna automatizuotas, MetaDescription – neprivalomas, o Keywords laukelis iš viso bereikšmis kodas, tai keli papildomi apibūdinantys žodžiai neturėtų būti labai didelė problema.

O raktiniai žodžiai? Jų nereikia. Vartotojai, kurie naudojasi paieška mobiliuosiuose įrenginiuose, dažnai neturi laiko ir galimybių suvesti ilgas paieškas. Jie įveda bendrinius žodžius ir žiūri, kokius pasiūlymus „išmes“ Google Suggestion Tool. Kartais įvedamas net nepilnas žodis, o tada pasikliaujama pasiūlytais variantais. Dėl to reiktų pasidomėti, kokius pasiūlymus Google gali duoti, kurie yra susiję su reklamuojama paslauga ar produktu.

Teksto formatavimas yra gana svarbus SEO atžvilgiu taip pat. Sąrašai, didelės H1 ar H2 atributu pažymėtos antraštės, paragrafų pavadinimai ir kiti formatavimo elementai yra svarbūs tiek paprastiems naršytojams, tiek mobiliesiems vartotojams. Ypač, jei to teksto yra daugiau, nei 3 sakiniai. Aišku, reikalingas nuolatinis testavimas, nes su formatavimu persistengti galima labai greitai – pakanka tik ilgesnį sakinį pajuodinti ir ekrane vaizdas pasikeis iš esmės.

Mobilusis SEO yra labai smarkiai orientuotas į vietą. Telefono buvimo vieta yra nustatoma labai nesunkiai, todėl rezultatai pateikiami pagal vietą. Čia reiktų turėti omenyje tą momentą, kad tekstuose turėtų būti minimas miestas ar tikslus adresas, kur teikiamos paslaugos ar parduodamas produktas.

Kitas momentas yra socialiniai tinklai. Lankytojas greičiausiai yra prisijungęs prie savo paskyrų Facebooke, Twitteryje, Google+, todėl kiekvienas tekstas turi būti tam pritaikytas. Čia, tiesa, jau ne pačio teksto reikalas, greičiau apipavidalinimo ir funkcinių mygtukų, nes sakinys „Susisiekite dabar ir gaukite konkretų komercinį pasiūlymą“ be nuorodos ar tikslių kontaktų bus bevertis. Dalintis puslapio nuoroda socialiniuose tinkluose yra labai gerai, tad reikia kad kiekvienas puslapis būtų tam tinkamai paruoštas.

Mobiliojo SEO ir interneto svetainių kūrimo ekspertai turi ir daugiau galvos skausmų, tačiau jie susiję jau ne tiek su pačiu turiniu, kiek su UX – vartotojų elgsena puslapyje, kuriame viskas suspausta ir koncentruota.

Kaip artimiausiu metu šie principai pakeis SEO tekstus? Jie taps trumpesni ir įskaitomesni, nes 400 žodžių reikalavimas darosi jau nebe toks aktualus.

Share

You may also like...

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *