Categories:

Pasvarstymai apie Lietuvos SEO

Kalbėdamas su protingais žmonėmis apie Lietuvos SEO padėtį supratau vieną paprastą tiesą – kai kuriose srityse Lietuvos rinka yra tiesiog per maža SEO. Taip, kai kur ji per didelė, jei skaičiuotume tam tikrų paslaugų tiekėjus 1000-čiui gyventojų, ten arši konkurencija, daug naujokų, greitų bankrotų ir t.t. Tokių rinkų Lietuvoje nedaug – kelionės, greiti kreditai, grupiniai apsipirkimai, pigūs lėktuvų bilietai, elektroninės parduotuvės, interneto puslapių kūrimas ir t.t. Būtent šių rinkų bendrovės jau supranta SEO reikšmę ir pradeda samdyti specialistus. Kitiems visas tas Search Engine Optimization verslas asocijuojasi su paprasčiausia internetine afera – paims 1000 litų, pasakys, kad po mėnesio puslapis bus pirmoje Google vietoje ir pradings, kai po mėnesio puslapis nukris į antrą puslapį iš viso…

Kai kurioms sritims Lietuvos rinka yra per maža. Pavyzdžiui, kokį SEO galima daryti legaliai lietuviškai lažybų bendrovei, kai rinkoje tėra 4 žaidėjai ir visi suinteresuoti asmenys naudojasi visų 4 paslaugomis? Koks skirtumas, ar pagal raktažodį „lažybų punktas” lažybų bendrovė bus pirma ar trečia?.. Žmonės eis į visų keturių puslapius ir ten ieškos arčiausiai esančių punktų.

Nekalbu apie specifinius produktus, kurie yra skirti tam tikrai auditorijai, pavyzdžiui lazerius, nanotechnologijas ar kitus „nepopuliarius” dalykus.

Kai kurios sritys yra paprasčiausiai neišnaudojančios interneto galimybes, nes dirba daugiausiai telefonu. Štai mergvakarių organizatoriai GoCrazy sakė, kad didžioji dalis informacijos apie paslaugas išaiškinama ir užsakoma telefonu. Telefonu juk neperduosi jau įvykusio mergvakario nuotraukų, dalyvių atsiliepimų… Kol lietuviai nepradės aktyviau naudotis internetu informacijos apie paslaugas ir produktus paieškai, tol SEO niekam ir nerūpės.

SEO nesivystys ir dėl programuotojų su savo TVS įpročių kurti klientams „šūdinus” puslapėlius su nedraugiškais URI, be sitemap generavimo funkcijos, rankinių Title įvedimų, galimybių dėti „nofollow” nuorodas, rankomis keičiamų footerių tekstų ir kitų paprastų funkcijų, kuriomis naudojantis puslapiai bent galėtų sąžiningai konkuruoti žinių apie išorinio SEO (off-site SEO) lygmenyje.

Tiems, kas supranta, kad geriausia reklama yra nemokama 1 vieta Google, ir toliau padėsiu rašydamas SEO tekstus ir lauksiu, kol susiprotėsime, kad ne tik paskutinei minutei ar bilietų lėktuvu pardavėjams reikalingos nuorodos, gerai paruošti tekstai ir sutvarkytas interlinkingas…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *