Svorio metimas ir lieknėjimas be didelių kančių

Lietuva yra viena iš tų Europos šalių, kurioje nutukimas viršija visas normas ir yra vienu iš pagrindinių mirties priežasčių. Esame storulių tauta, todėl susirūpinti reikia ne tik dėl savo geresnės savijautos, bet ir dėl galimo tautos išnykimo. Jei lieknėjimas ir svorio metimas staiga taptų vienu iš svarbiausių prioritetų, taptume ne tik graži, bet ir sveika tauta.

Pradėkime nuo savęs. Pirmiausiai pasitikrinime savo antsvorio indeksą. Jei KMI (kūno masės indeksas) yra didesnis nei 30, reiktų susirūpinti dėl viršsvorio. Galima pradėti laikytis dietos ir taip sumažinti savo kūno svorį. Lieknėjimas – ilgalaikis procesas, tad reikia būti tikrai nusiteikus keistis ir net patirti tam tikrų nepatogumų.

Viena iš didžiausių iššūkių, su kuriais susiduria lieknėti pasiryžę žmonės yra kokią dietą pasirinkti. Svorio metimas yra susijęs su gyvenimo būdo pakeitimu, tad kuri iš pasirinktų dietų pakeis gyvenimo ritmą mažiausiai? Vieni problemos sprendimą įsivaizduoja gana paprastai – kelios savaitės sporto klube ir 10 kilogramų kaip nebūta! Tik ką daryti, kai širdis silpna ir bet koks didesnis fizinis krūvis gali pasibaigti ligoninėje. Svorio metimas tikrai neturėtų tapti tiesiu keliu į palatą.

Lieknėjimas gali būti susijęs su fizinėmis ir dvasinėmis kančiomis. Dar viena dieta yra paprasčiausias badavimas – visiškas nevalgymas, arba valgymas per mažai, nei esame įpratę. Puikiai žinome, kad žmogui reikia vos 100 gramų mėsos per dieną, bet ką daryti, jei skrandis jau išsitampęs ir gerokai per didelis? Skrandžio mažinimo operacija yra brangus malonumas, be to gydytojai šį būdą sulieknėti rekomenduoja kraštutiniais atvejais. Belieka tik kankintis, ir per prievartą valgyti mažiau. Dažniausiai tokia dieta baigiasi nesėkme, nes žmonės paprasčiausiai neištveria psichologiškai. Naktinis valgymas pasislėpus – tikras svorio metimo priešas.

Svorio metimas reikalauja aukų. Vienas iš populiariausių būdų sulieknėti yra valgyti mažomis porcijomis. Sudėtingas būdas numesti svorio. Kas valandą galvojant apie būsimą užkandį krenta darbingumas, o visas gyvenimas sukasi tik aplink 2 valandų laikotarpį, kai reikės suvalgyti kokį ne itin kaloringą, o kartais ne itin skanų maistą. Lieknėjimas – kova su savimi, kuri dažnai būna pralaimėta dėl motyvacijos stokos.

Yra būdas sulieknėti ir be didelių psichologinių kančių. Svorio metimas netampa kankinimusi dėl mažų porcijų, neprivalgymo ar griežto valgymo laiko laikymosi. Tereikia tik pakeisti tam tikrus maisto produktus specifiniais maisto produktais su sumažintu energijos kiekiu ir per keletą savaičių rezultatas galėsite tik stebėtis. Kaip tai vyksta? Paprastai turime savo valgymo įpročius. Pusryčiams valgome jogurtą (arba žinome, kad turėtume jį valgyti), geriame sultis. Pietums valgome sriubą ir mėsišką patiekalą su daržovėmis. Vakarienei taip pat valgome sriubą ir mėsą, o po poros valandų einame miegoti… Kas nutiktų, jei vieną patiekalą pakeistume kuo nors kitu? Jis bus toks pat sotus, tik kalorijų nebus tiek daug. Štai pavyzdžiui pusryčiams galime valgyti specialų Modifast jogurtą, vietoj sulčių (kurios dažniausiai būna tik sulčių gėrimas su galybe cheminių medžiagų, konservantų ir saldiklių) – pasidaryti į pieno kokteilį panašų gėrimą. Jei praalkstame dieną – bet kada galime suvalgyti nekaloringą Modifast javinuką arba mažo kaloringumo Modifast batonelį. Pietums vietoj vieno iš dviejų patiekalų pasirenkame tirštos ( mažo kaloringumo) bulvių arba šparagų sriubos. Vakarienei taip pat išgeriame mažo kaloringumo kokteilį ar suvalgome sriubos. Tokiu būdu kelias savaites galima pakeisti kai kuriuos savo valgius. Svorio metimas ir lieknėjimas bet kuriuo atveju verčia aukoti kažką, tad specifinių patiekalų su sumažintu kaloringumu valgymas yra mažiausia auka, kuri gali būti paaukota.

Share

You may also like...

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *