Jei esate raštingas žmogus ir be didelio vargo galite parašyti puslapį teksto vos ne apie bet ką, papilstydamas iš tuščio į kiaurą, pasimėgaudamas sviestu ant sviestuoto ir nebijodmas būti apšauktam grafomanu, tikrai galite uždirbti iš to pinigėlių. Pradžioje gal nedaug, tačiau su patirtimi kyla ir SEO tekstų kaina. Kokius tekstus gali tekti rašyti?
Pabandysiu išvardinti, kokių tekstų šiuo metu rinkoje ieškoma dažniausiai:
Bendriniai 250-300 žodžių tekstai. Tai paprasti tekstai, optimizuoti 1 raktažodžiui ir kelioms jo atmainoms. Tokie tekstai rašomi ne po vieną, bet po kelis iš karto, dedami į įvairius interneto puslapius. Apytikslė rinkos kaina – 8-15 litų už tekstą.
Bendriniai 300-400 žodžių tekstai. Didesnės apimties logiški ir paprastai bei lengvai skaitomi tekstai su vienu ar keliais raktiniais žodžiais. Tokie straipsniai dažniausiai dedami į tinklaraščius ar lietuviškas straipsnių direktorijas. Apytikslė rinkos kaina – 15-35 Lt už tekstą.
Specifiniai 400-800 žodžių tekstai. Tai tekstai tam tikra tema dažniausiai dedami į internto puslapius. Tai gali būti įmonės veiklos aprašymai, pirkimų gidai, patarimai, instrukcijos, produktų pristatymai ir apžvalgos. Priklausomai nuo tematikos, jų kaina yra didesnė – 35-80 Lt. Dažnai produktų apžvalgos yra daromos už dyką, tiksliau už galimybę išbandyti naujausius produktus, pavyzdžiui televizorius ar telefonus.
Specifiniai 100-400 žodžių tekstai. Tekstai tam tikra tema, dažnai be didesnio dėmesio SEO. Tai gali būti naujienlaiškių tekstai, maži puslapio tekstai, įmonių naujienos, produktų aprašymas el. parduotuvėje ir t.t. Jų rinkos kaina – apie 5-15 litų, kaip ir nedidelių bendrinių SEO tekstų.
Komentarai forumuose. Trumpi tekstukai, skirti pristatyti tam tikrus produktus ar paslaugas forumuose. Tokie tekstai reikalauja išmonės, nes tai – pardavimų tekstai, laviruojantys tarp brukalų ir reklaminių pristatomųjų tekstų. Kaina – pagal susitarimą, kadangi rašytojas dažniausiai pats tuos tekstus savo vardu (dažniausiai užsiregistruoja kaip naujas vartotojas) ir publikuoja, taigi priskaičiuojamas ir darbas forume.
Pranešimai spaudai. Jei RsV agentūros už pranešimo spaudai parašymą ir vienkartinį išplatinimą prašo 300-500 litų, bet efekto negarantuoja, natūralu, kad nemažai įmonių stengiasi savo naujienas pranešti viešai ir savomis jėgomis. Čia reikalingi specifiniai pranešimo spaudai tekstai (yra gan paprastas bet specifinis formatas, kuriame turi būti pateikiamas pirmas paragrafas su aiškiausia žinute, taip pat bent viena vadovo ar atsakingo asmens citata, bei informacija pasiteiravimui) su išsiuntimu. Lietuvoje yra keletas vietų, kur įmonės gali skelbti savo pranešimus spaudai nemokamai, todėl dažnai pats rašytojas yra paprašomas ir išplatinti. Kaina – apie 50-100 litų.
Straipsniai spaudoje. Daugelyje laikraščių yra skaitytojų nuomonių skyreliai, į kuriuos galima papulti parašius įdomią ir argumentuotą tam tikro reiškinio vertinimą per savo prizmę. Taip pat yra ne vienas pilietinės žiniasklaidos tinklapis, kuriame bet kas gali būti žurnalistu ir skelbti savo naujienas. Tai kūrybiškas ir rimtas tekstas, kartais gali būti ir didesnės nei 800 žodžių apimties, atspindintis tam tikrą nuomonę ar poziciją (nebūtinai asmenišką rašytojo). Tokiam tekstui parašyti paprastai samdomi profesionalūs žurnalistai arba turintys patirties šioje srityje. Kaina – apie 50-200 litų.
Techniniai tekstai. Dažnai tai būna vertimai tam tikrų instrukcijų arba produktų aprašymai skirti daugiau vidiniam naudojimui. Jų apimtis gali būti ir labai didelė – dešimtys ar net šimtai puslapių. Kaina – pagal susitarimą.
Čia išvardinti tekstai dažniausiai yra pavieniai. Tai reiškia, kad užsakovas gali prašyti parašyti tik 1 tekstą. Yra ir kitas užsakymų tipas – kai užsakomas visas blogas su nuolatos atnaujinamu turiniu. Apie tai – kitame straipsnyje…
Visai naudigas aprašymas. Teko naudotis straipsnių direktorijomis kaip topix ar rokit. I jas reikia įvesti dalį straipsnio, likusios dalies skaitytojai ateina į blogą. Lankytojų panašūs puslapiai daug neatveda. Labiau naudinga dėl linkinimo ir seo. Google straipsnis iš panašių direktorijų atsiranda iškart po straipsniu iš blogo. Įdomu ar yra naudos iš tokių straipsnių direktorijų, kur įkeliamas visas straipsnis? Gal kam teko bandyti ir kiek lankytojų į blogą pritraukia?
Labai dėkui autoriui už apžvalgą, tai dalykinė atvira ir konkreti informacija,kuri kelia pasitikėjimą autoriumi ir dėl esančios dalykinės informacijos sudaro prielaidą kreiptis į jį dėl reikalingo ir informatyvaus straipsnio užsakymo dėl SEO artimiausiu metu. Internete yra labai daug įvairios medžiagos ,tačiau ji labai suvelta, o čia radau tai ko man reikėjo -trumpą rinkos apžvalgą..