Categories:

Užsakytas STRAIPSNIS vs. užsakyta TEMA

Pastaruoju metu padaugėjo SEO straipsnių ir blogų kritikos. Lietuviams gal labai pavydu, kad iš paprasto 300-400 žodžių tekstuko galima uždirbti 50 ir daugiau litų. Dėl to dažnai komentaruose pasirodo pikti pasisakymai apie užsakytus straipsnius savo bloge. Su tokiais komentarais susiduriu ir aš pats. Vienus jų trinu, kitiems paaiškinu, ką aš iš tikrųjų darau – rašau blogus pagal užsakymą.

Visų pirma, blogas priklauso rašytojui. Tai ne laikraštis, tai ne politinės partijos nuosavybė, tai net ne kažkokios įmonės nuosavybė, todėl kištis į temų parinkimą skaitytojas paprastai neturi teisės. Taigi, pasakymas, kad vienas ar kitas straipsnis yra užsakytas, yra ne itin korektiškas.

Savo bloguose talpindamas užsakytus straipsnius kai kuriems komentuotojams paaiškinu, kad tai ne užsakytas straipsnis, o UŽSAKYTA TEMA. Ir tai yra iš tikrųjų. Klientas užsako tam tikras temas su tam tikrais raktiniais žodžiais. Rašytojas gauna atlygį už temos išgvildenimą per savo prizmę. Ne kartą esu rašęs apie tam tikrus daiktus ar paslaugas juos sukritikuodamas. Jei klientui būtų reikėję reklaminio straipsnio, jis nieku gyvu man už tokią kritiką nebūtų sumokėjęs… Kaip rašytojas, užsakytą temą galiu vystyti, kaip tik noriu. Jei užsakomas konkretus straipsnis, paprastai nurodoma, kas ir kaip turi būti parašyta, kokia pozicija išreikšta, kas nutylėta, iš kurios musytės padarytas dramblys, o iš kurios – visas mamutas…

Reikia pavyzdžių? Štai kad ir šis straipsnis apie gintarinius karolius kūdikiams. Tai užsakyta tema. Klientas man nenurodė, kaip turėčiau pristatyti tokį reiškinį, kaip gintariniai karoliai. Pasirinkau kampą pats, susiradau visą informaciją pats ir parengiau tekstą nesuderindamas su klientu.

Užsakytas straipsnis yra tas, kuriame pateikiama tikslinė informacija, pavyzdžiui, šis straipsnis apie mokesčių susigrąžinimą iš UK jau gyvenant Lietuvoje. Klientas aiškiai pabrėžė, kaip reikia pozicionuoti informaciją apie mokesčių grąžinimo procedūras (iš tiesų viską galima pasidaryti ir pačiam, bet reikia žinoti anglų kalbą ir pildyti visas formas UK mokesčių inspekcijos puslapyje). Ši informacija buvo kelis kartus koreguota prieš publikuojant, derinama su klientu, o gal net ir teisininkais.

Ar dabar jaučiamas skirtumas tarp užsakymo ir temos pasufleravimo?

Praėjus metams po SEO tekstų rašymo pradžios supratau, kad užsakytos TEMOS yra kur kas moralesnis būdas užsidirbti, nei užsakomieji-reklaminiai tekstai, nes rašau ką noriu ir kaip noriu. Svarbiausia, kad būtų nuoroda į kliento puslapį po atitinkamu raktažodžiu.

Kaip atpažinti, kuris tekstas yra užsakytas, o kuris ne? Laikraštyje tai padaroma po tekstu patalpinant užsakymo numerį. Interneto žiniasklaida to nedaro, tačiau aš darau. Pastebėkite, kokioje kategorijoje dažniausiai publikuojami straipsniai pagal užsakymą – „Remiami straipsniai“. Nepastebėjote? O čia jau nebe mano bėdos, be to ir laikraštyje užsakymo numeris akių niekada nedrasko 😉

One thought on “Užsakytas STRAIPSNIS vs. užsakyta TEMA

  1. Bet kokia SEO rašiava yra SPAM’as, nes rašai apie tai, kas tau DZIN ir apie tai, ko neišmanai. Visas rašymo tikslas – „aprengi” vieną ar kelias nuorodas o ne kokybiško teksto parengimas.

    Beje, tu mano ne vieną komantarą esi ištrynęs. Kita nuomonė nemaloni ?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *