Categories:

Kodėl SEO tekstai tokie nebrangūs

Neseniai vienoje Tekstų rašytojų Facebooko grupėje kilo nedidelė diskusija apie SEO tekstų kainas. Pasirodo, žmonės nelabai supranta, kas tai per daiktas tas SEO tekstas ir kodėl jis tiek mažai vertas. Pabandysiu paaiškinti, kaip viskas yra.

SEO tekstas yra 250-400 žodžių rišlus kūrinys, kuriame išdėstomi tam tikri raktiniai žodžiai ir jų versijos. Tokios apimties tekste būna 3-5 raktiniai žodžiai, nes per daug nėra gerai, be to tekstas atrodo „sviestas sviestuotas”. Pavyzdžiui, jei norima kad straipsnį rastų su žodžiu „vaiku baldai”, tekste gali būti keliose vietose paminėtas raktažodis „vaikų baldai” arba net palikta gramatinė klaida – „vaiku baldai”. Tokiame tekste nuoroda į baldų parduotuvę yra vertinga Google paieškos sistemai, nors puslapis gali būti labai menkai lankomas.

SEO teksto kaina

SEO tekstas rašomas ne dėl daug lankytojų, o dėl paieškos sistemos, todėl dažnai jo meninė vertė yra labai menka. Taip pat ir kalbos kokybė nėra labai „blizganti”, todėl pastangų rašant tokį tekstą reikia nedaug. Jei pastangų nereikia daug, taip pat nereikia labai daug kartų teksto skaityti, galima palikti gramatines klaidas, tai ir atlygis už tokį tekstą nėra didelis. Kartais atlyginimas įvertinamas net ir centais už žodį. 2-3 centai už žodį yra minimali kaina. Taip 300 žodžių tekstas gali kainuoti 6-9 litus.

SEO tekstų kaina gali būti vertinama ir sugaištamu laiku. 250-300 žodžių tekstas parašomas per 10-15 minučių (priklausomai nuo to, kaip greitai sugeba rašytojas spausdinti). Paprastai užsakomi keli straipsniai apie tą patį iš karto, tad per valandą galima parengti 4-5 tekstus. Tokiu būdu valanda darbo įvertinama 50-60 litų, nes tai yra daugiau techninis darbas. Tokiu būdu vieno tekstuko kaina ir išeina 10-15 litų.

SEO tekstai kepami gana nesunkiai, nes labai daug galvoti čia nereikia. Pritrūkus minčių galima užsukti į bet kurį užsienietišką straipsnių katalogą ir pasigaudyti panašių tekstų anglų kalba. Pažodžiui versti nereikia, tačiau keletą minčių galima ir „pasiskolinti”. Taip pat rašant prastesnės kokybės SEO tekstus naudojamas ir „žodžių sukeitimo” principas (angliškai re-wording), kai sukeičiami paragrafai vietomis, o kai kurie žodžiai pakeičiami sinonimais. Tokiu būdu tekstas išeina didžiaja dalimi unikalus, nors jo iš naujo rašyti kaip ir nereikia. Svarbiausia, kad tekstas būtų rišlus ir lengvai skaitomas.

Jei reikalingi 300-400 žodžių unikalūs tekstai, atlyginimas už juos yra kur kas didesnis. 20-30 litų už tokį tekstą galima paimti labai laisvai. Jei reikalingi blogo įrašai kur meninė vertė kyla, kalba gerėja, o tekstų apimtis didėja, kyla ir kaina. Tokie tekstai jau nebėra vien tik SEO tikslams rengiami, nes jų tikslas – ne tik būti randamiems su tam tikrais raktažodžiais, bet ir pritraukti kuo daugiau skaitytojų. Brangiausi tekstai yra tie, kurių tikslas – sudominti skaitytoją, kad jis atkreiptų dėmesį į tam tikrą reiškinį ar prekę (gali būti ir neuro-lingvistinius programavimas). Čia įkainiai priklauso nuo kiekvieno rašytojo atskirai, nes tokiam tekstui parengti 8-tuko už mokyklinius rašinėlius nebepakanka…

Sunkumai, su kuriais susiduria SEO tekstų rašytojai

Iš pirmo žvilgsnio tokių tekstų rašymas atrodo gana paprastas, tačiau yra ir keletas sudėtingesnių niuansų. Vienas iš sunkumų, su kuriuo susiduria SEO tekstų rašytojas yra techninė informacija. Norint „į temą” rašyti apie draudimo paslaugas, greituosius kreditus, baldus, lėktuvų bilietus, keliones ir t.t. reikia šiek tiek įsigilinti į rašomą temą, pasiaiškinti, kaip viskas veikia, kokie yra rinkos niuansai. Reikalingas pasiruošiamasis darbas, kurio metu gali prireikti net specialistų konsultacijos, nes ne viskas internete aprašyta. Keletas valandų, praleistų gilinantis į rinką, apie kurią bus rašoma, atsiperka su kaupu, nes pavienių tekstukų rašymas trunka kur kas greičiau.

Kitas sunkumas kai iš karto yra rašomi keli straipsniai ta pačia tema. Po antro straipsnio apie civilinį draudimą, ima atrodyti, kad jau viską pasakei prieš tai buvusiuose straipsniuose ir dabar viskas kartojasi. Pritrūksta temų ir kitokių kampų, per kuriuos galima aprašyti tam tikrą dalyką panaudojant tuos pačius raktinius žodžius. Profesionalui temų trūkumas niekada nėra didelė kliūtis, tačiau pradedančiajam rašytojui „įkvėpimo” nebuvimas gali atrodyti labai sunkus reikalas. Patarimas: rašykite tekstus su pertraukomis, o jei turite kelių raktažodžių užsakymus, keitaliokite juos vietomis. Taip rašymas nebus toks nuobodus.

Kas gali imtis tokių tekstų rašymo?

SEO tekstus gali rašyti kad ir vyresnių klasių moksleiviai, kurie už mokyklinius rašinėlius gauna daugiau nei 8 (tokie pažymiai dažnai gaunami dėl stilistikos ar gramatinių klaidų). Jei su lietuvių kalba esate „susipikę”, geriau net nepradėkite rašyti, nes jūsų gramatines klaidas reikės dar kažkam taisyti, o tai straipsnių užsakovams nelabai patinka daryti, nes dažniausiai jie patys būna beraščiai (todėl ir moka už darbą, kurį galėtų pasidaryti ir patys), arba labai užsiėmę kitais darbais.

Patyrę RsV specialistai ir žurnalistai tokių darbų gali imtis jei turi laisvo laiko ir nori prisidurti prie savo vargano atlyginimo. Skiriant per dieną bet 1 valandą, per mėnesį galima papildomai užsidirbti apie 1000 litų (50 Lt/val. x 20 darbo dienų = 1000 Lt.)

Moralinė SEO tekstų rašymo pusė

Jei manote, kad žmonėms, baigusiems universitetą ir turintiems bent vieną diplomą, eiti dirbti naktiniu sargu, vairuotoju, kroviku ar valytoju siekiant prisidurti prie esamos algos, yra per žema, nes bus užgauta savimeilė, su tokiais tekstais siūlyčiau net neprasidėti. Po jais niekas nerašo autoriaus vardų, netgi slapyvardžių. Juos skaitydami raštingi žmonės spjaudosi ir keikiasi sakydami „kokia čia nesąmonė? Ir kas tokius tekstus rašo?..”, todėl vargu, ar norėsite, kad jie būtų siejami su jūsų – profesionalo – vardu…

Jei manote, kad bet koks darbas yra naudingas ir geras, nes visuomenėje jo poreikis yra toks pats kaip ir „aukštesniųjų” darbų, SEO tekstų rašymas gali tapti puikiu būdu pasididinti savo mėnesines pajamas. Be to gausite nemažai naudos, nes teks rašyti apie tokius dalykus, su kuriais anksčiau esate susidūrę tik paviršutiniškai.

Viskas priklauso nuo požiūrio į darbą. Asmeniškai manau, kad bet koks darbas yra reikalingas, be to turi būti atliekamas vienodai gerai ir profesionaliai. Kad ir kokiu savo srities profesionalu bebūčiau, visada galiu imti šakę į rankas ir eiti vežti šieno kaime gyvenantiems žmonėms, ir didžiuotis, kad tokį darbą sugebu, o ne teisintis, kad krizė ar dar kitoks sunkmetis mane privertė tokį prastą darbą dirbti…

SEO tekstų rinka

… yra didelė ir neišnaudota Lietuvoje. Optimizavimas paieškos sistemoms, kaip paslauga, Lietuvoje yra dar kūdikystės stadijoje. Šios srities profesionalai universitetuose neruošiami, jie visko išmoksta bandymų ir klaidų principu. Po keleto metų sunkaus darbo, nuolatinio mokymosi ir pasaulinių SEO tendencijų sekimo, šie žmonės gali įtakoti rezultatų vietą paieškos sistemose. Geriausia reklama yra nemokama vieta Google 1 vietoje, tačiau kaip ją pasiekti, žino nedaugelis. Vienas iš būdų yra unikalus turinys, kurį kuo toliau, tuo labiau Google paieška labai vertina. Štai čia ir atsiveria didžiulės galimybės tekstų rašytojams, nes poreikis tokiems tekstams tik augs. Su laiku Google paieškos robotukai gali net sugebėti įvertinti teksto kokybę, tikrinti jo gramatines klaidas, tad ateityje menkos kokybės tekstukų už 10-15 litų gali ir nelikti. Kas tikrai išliks, tai poreikis interneto puslapiuose vartoti taisyklingą ir gražią lietuvių kalbą, kurią lavinti galima pradėti būtent nuo tokių SEO tekstų.

6 thoughts on “Kodėl SEO tekstai tokie nebrangūs

  1. O tai tokiems treciarusiams tekstams nera juos generuojanciu programu?
    Tarkim suvedei raktinius zodziu ir frazes, ikelei viena teksta reikiama tema, o ta programa sukeite zodzius vietom ir tiek. Jei vistiek nieks be google neskaitis, tai koks skirtumas kokias linksniais tie zodziai parasyti, svarbu kad raktiniai zodziai butu tvarkingai sudelioti.

    1. Programų yra angliškiems tekstams, tačiau nėra jokių garantijų, kad Google dirbtinis intelektas tokių tekstų netraktuoja kaip generuotų ir spaminių. Jei kol kas nesupranta, tai nereikškia, kad ir ateity nesupras. Lietuviškų programų negirdėjau, nes toks tekstas garantuoja vos ne šimtaprocentinį bounce rate 🙂

  2. Rimtos imones rimto specialisto darbas uz viso web puslapio tekstu sutvarkyma nuo – 3000 Lt.

  3. Tai jau taip 🙂
    Pagal kainas – šis tinklaraštis (o tinklraštis ir yra tekstų rinkinys) yra vertas 80 lt 🙂
    SEO atsiperka per ilgesnį laiką, o tai niekaip nesiderina su tekstašūdžių mėtymu internete (tupint po pagaus nepagaus klausimu). Tikiuosi google padarys sistemą (ir jau daro) kuo jautresnę teksto kokybei (atsižvelgiama į bounce rate + vidutinę buvimo svetainėje trukmę).
    O pavyzdys su gramatine klaida – nerekomenduotinas.

  4. SEO straipsniai nebrangūs todėl, kad iš jų jokios naudos. Kas iš to, kad turi guglėje pirmą vietą ir šimtaprocentinį „bounce rate?” Kadangi jis toks ir bus. Žmonėms SEO tekstai neįdomūs, o Google pinigų už tai neduos. Todėl geriau iš karto rašyti SEoptimizuotą, bet žmonėms skirtą straipsnį. Galų gale tai išeis pigiau. Skūpus moka du kartus 🙂

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *