Categories:

HUBCamp 3 prezentacija: Kaip uždirbti iš blogo

Taip jau nutiko, kad jau antrus metus sėdžiu HUBVilnius Šiaurės miestelyje ir esu laikomas čia senbuviu. Kas mėnesį HUB Vilnius organizuoja renginį HUBCamp, kurio metu savo idėjas, darbus, norus, įžvalgas pristato HUB nariai arba jiems prijaučiantys žmonės. Pasisakyti turėjau jau seniai, bet išdrįsau tik dabar.

Pristatau video iš renginio, kurį nufilmavo Starters.lt operatorius 🙂

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=iQBM1o5ksuA]

Mano pristatymo tema – kaip uždirbti iš savo blogo. Tai ta tema, kuria galėčiau diskutuoti ir dalintis patirtimi su visais norinčiais dienų dienas. Ruošdamas šią prezentaciją supratau, kad internet žiniasklaidos rinkoje dirbu jau 12 metų nuo 2000-jų, kai pirmą kartą pradėjau rašyti News.lt ir Online5ci.lt (dabar Penki.lt) straipsnius apie viską, ne tik technologijas. Vėliau tapau šių e-žurnalų vyriausiuoju redaktoriumi. Nuo 2004 dirbau su pokerio žiniasklaidos milžine Pokernews.com kaip jos kūrėjas ir sukūriau net pokerio blogų bendruomenę blogs.pokernews.com. Taigi, blogosferą ir internet žiniasklaidą pažįstu iš trijų skirting pozicijų:

  • Rašytojas
  • Redaktorius
  • Kūrėjas

Tokia patirtis man leidžia gana blaiviai įvertinti blogerius, jų kontekstą šiuolaikinėje internet žiniasklaidoje ir reikšmę bei reklamos galimybes. Su reklamos galimybių išmanymu ateina tas momentas, kai blogeriui gali paaiškinti, jog GoogleAdwords užims job loge tik vietą, kurią galima išnaudoti kur kas pelningesniems tikslams, pavyzdžiui, sakiniui apie tai, kad rašote pagal užsakymus ir ieškote klientų. Net jei per metus tokį blogerį pasamdys bent 1 kartą ir sumokės už jo darbą bent 50 litų, job logo hostingas ir domeno palaikymo mokestis atsipirks. Su Google Adwords ar TradeDoubler banerine reklama, deja, tokie šansai yra gana migloti…

Pristatymo metu pateikiau preliminarias kainas, kurias blogeris gali gauti. Tai ne mano įkainiai, tai realistiški, mažesni už vidurkį įkainiai, kuriuos nesunkiai gali gauti pradedantieji blogeriai.

Aišku, užsiminiau ir apie galimybę veiklą “legalizuoti”. Juk blogerių, kaip raštingų žmonių ir savotiškų liaudies žurnalistų, ieško kelios įstaigos:

  • SEO paslaugas tiekiančios įmonės ir asmenys;
  • RsV agentūros;
  • Žiniasklaidos bendrovės (daugiausiai interneto žiniasklaida);
  • Reklamos agentūros;
  • Interneto sprendimų bendrovės;
  • Biuro administratorės, kurioms pavesta užpildyti naują įmonės puslapį;
  • … mokesčių inspekcija, jei dirbama nelegaliai ir nemokami mokesčiai.

Taip pat pateikiau kelis patarimus, nuo ko pradėti. Juos jau esu aprašęs šiame tinklaraštyje, straipsnyje Specialybė – interneto teksto rašytojas.

Visą prezentaciją „Kaip uždirbti iš blogo“ galite pasižiūrėti SlideRocket prezentacijų kūrimo įrankio pagalba.

Kadangi po prezentacijos prie manęs priėjo bent trys žmonės su klausimais ir noru susipažinti, manau, kad prezentacija buvo vykusi, nors labai jaudinausi, nes, tiesą pasakius, 200 žmonių auditorijai pranešimą dariau pirmą kartą.

Tikiuosi, ne paskutinį, nes Lietuvoje rašymo rinka tik vystosi, ir čia bus dar daug įvairių įvykių ir reikalų.

4 thoughts on “HUBCamp 3 prezentacija: Kaip uždirbti iš blogo

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *